Simulační hry pro vzdělávání o změně klimatu v environmentální výchově na SŠ
Název práce v češtině: | Simulační hry pro vzdělávání o změně klimatu v environmentální výchově na SŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Simulation games for climate change education in environmental education at secondary school |
Klíčová slova: | zážitková pedagogika, klimatická změna, environmentální výchova, simulační hra |
Klíčová slova anglicky: | adventure education, climate change, environmental education, simulation game |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Irena Chlebounová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.11.2022 |
Datum zadání: | 24.11.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.01.2023 |
Předběžná náplň práce |
Vzdělávání o změně klimatu je v dnešní době velmi důležitým tématem školství a vzhledem ke komplexitě tématu je vhodné uplatňování nejrůznějších prožitkových a aktivizačních metod. Tato diplomová práce se zabývá využitím simulačních her ve vzdělávání o změně klimatu v rámci průřezového tématu environmentální výchova na středních školách. Simulační hry získané z české i zahraniční literatury budou přehledně přiřazeny k jednotlivým oblastem environmentální výchovy a práce tedy může být dobrým materiálem pro středoškolské učitele. Součástí práce bude také autorská simulační hra otestovaná ve výuce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Climate change education is an important topic in today´s education system. Considering the complexity of the topic, the application of various experience and activation methods is essential. This diploma thesis focuses on the application of simulation games in climate change education within the cross-curricular theme of environmental education at secondary schools. The simulation games obtained from Czech and foreign literature will be sorted by the topic of environmental education. Therefore the thesis can be useful material for secondary school teachers. An authorial game, tested at secondary schools, will be a part of the thesis. |