Spolupráce začínajícího učitele a asistenta pedagoga v 1. ročníku ZŠ
Název práce v češtině: | Spolupráce začínajícího učitele a asistenta pedagoga v 1. ročníku ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cooperation Between a Beginning Teacher in the First Year of Primary School and a Teaching Assistant |
Klíčová slova: | začínající učitel, učitel, asistent pedagoga, spolupráce |
Klíčová slova anglicky: | beginning teacher, teacher, teaching assistant, cooperation |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.11.2022 |
Datum zadání: | 14.11.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 17.05.2023 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.05.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1.Seznámit se se zásadami odborného zpracování textů, včetně formálních požadavků pro psaní kvalifikačních prací na fakultě.
2.První orientace v tématu z hlediska teorie a možností výzkumu. 3.Předložit osnovu teoretické části a připravit design výzkumu. 4.Sepsání teoretické části, realizace výzkumu. 5.Vyhodnocení výzkumu. Průběžné předkládání hotových částí diplomové práce. |
Seznam odborné literatury |
GABAŠOVÁ, Jitka; VOSMIK, Miroslav. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019, ISBN 978-80-7496-419-0.
HÁJKOVÁ, Vanda a kol. Asistent pedagoga. Profese utvářená v dialogu. Praha: Universita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018, ISBN 978-80-7603-009-1. KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Reebe, 2017, ISBN 978-80-7496-349-0. KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: PASPARTA, 2020, ISBN 978-80-88290-50-6. LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ, Hana. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů (teorie, výzkum, praxe). Ostrava: Ostravská univerzita, 2003, ISBN 80-7042-272-6. NĚMEC, Zbyněk; ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, Klára; HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Karolinum, 2014, ISBN 978-80-7290-712-0. PRŮCHA, Jan. Učitel a současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, ISBN 80-7178-261-7. PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník, sedmé aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2013, ISBN 978-80-262-0403-9. SPILKOVÁ, Vladimíra; TOMKOVÁ, Anna a kol. Kvalita učitele a profesní standart. Praha: Universita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010, ISBN 978-80-7290-496-9. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999, ISBN 80-85931-70-2. Další literatura bude doplněna po konzultaci se školitelkou. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část diplomové práce se orientuje na žáka na počátku školní docházky. Dále se věnuje charakteristice edukátorů učitele a asistenta pedagoga a jejich nutné vzájemné spolupráci. Popisuje jejich kompetence a osobní předpoklady pro toto povolání. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumném šetření formou rozhovoru. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part deals with the pupil at the beginning of schooling. Than it is reflected the characteristics of the teacher and the teaching assistant and their necessary cooperation with each other. It describes their competences and personal prerequisites for this profession. The empirical part is based on a qualitative research investigation in the form of an interview. |