Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce začínajícího učitele a asistenta pedagoga v 1. ročníku ZŠ
Název práce v češtině: Spolupráce začínajícího učitele a asistenta pedagoga v 1. ročníku ZŠ
Název v anglickém jazyce: Cooperation Between a Beginning Teacher in the First Year of Primary School and a Teaching Assistant
Klíčová slova: začínající učitel, učitel, asistent pedagoga, spolupráce
Klíčová slova anglicky: beginning teacher, teacher, teaching assistant, cooperation
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.11.2022
Datum zadání: 14.11.2022
Datum a čas obhajoby: 17.05.2023 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Seznámit se se zásadami odborného zpracování textů, včetně formálních požadavků pro psaní kvalifikačních prací na fakultě.
2.První orientace v tématu z hlediska teorie a možností výzkumu.
3.Předložit osnovu teoretické části a připravit design výzkumu.
4.Sepsání teoretické části, realizace výzkumu.
5.Vyhodnocení výzkumu.
Průběžné předkládání hotových částí diplomové práce.
Seznam odborné literatury
GABAŠOVÁ, Jitka; VOSMIK, Miroslav. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019, ISBN 978-80-7496-419-0.
HÁJKOVÁ, Vanda a kol. Asistent pedagoga. Profese utvářená v dialogu. Praha: Universita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018, ISBN 978-80-7603-009-1.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Reebe, 2017, ISBN 978-80-7496-349-0.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: PASPARTA, 2020, ISBN 978-80-88290-50-6.
LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ, Hana. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů (teorie, výzkum, praxe). Ostrava: Ostravská univerzita, 2003, ISBN 80-7042-272-6.
NĚMEC, Zbyněk; ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, Klára; HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Karolinum, 2014, ISBN 978-80-7290-712-0.
PRŮCHA, Jan. Učitel a současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, ISBN 80-7178-261-7.
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník, sedmé aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2013, ISBN 978-80-262-0403-9.
SPILKOVÁ, Vladimíra; TOMKOVÁ, Anna a kol. Kvalita učitele a profesní standart. Praha: Universita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010, ISBN 978-80-7290-496-9.
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999, ISBN 80-85931-70-2.

Další literatura bude doplněna po konzultaci se školitelkou.
Předběžná náplň práce
Teoretická část diplomové práce se orientuje na žáka na počátku školní docházky. Dále se věnuje charakteristice edukátorů učitele a asistenta pedagoga a jejich nutné vzájemné spolupráci. Popisuje jejich kompetence a osobní předpoklady pro toto povolání. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumném šetření formou rozhovoru.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part deals with the pupil at the beginning of schooling. Than it is reflected the characteristics of the teacher and the teaching assistant and their necessary cooperation with each other. It describes their competences and personal prerequisites for this profession. The empirical part is based on a qualitative research investigation in the form of an interview.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK