Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
(Ne)využívání učebnic ve výuce zeměpisu na nižším sekundárním stupni vzdělávání.
Název práce v češtině: (Ne)využívání učebnic ve výuce zeměpisu na nižším sekundárním stupni vzdělávání.
Název v anglickém jazyce: (Non-)use of textbook in the geography lessons at lower secondary education.
Klíčová slova: učebnice zeměpisu, využívání učebnic, didaktické pomůcky, výuka geografie
Klíčová slova anglicky: geography textbooks, use of textbooks, didactic aids, geography education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.11.2022
Datum zadání: 11.11.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.02.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 07.06.2024
Oponenti: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
LAMBERT, David. Exploring the use of textbooks in Key Stage 3 geography classrooms: a small-scale study. Curriculum journal (London, England) [online]. Abingdon: Taylor & Francis Group, 1999, 10(1), 85-105 [cit. 2022-11-11]. ISSN 0958-5176. Dostupné z: doi:10.1080/0958517990100107
Boehn,D, ; Hamann, B. 2011. Approaches to sustainability: Examples from Geography textbook analysis in Germany. European Journal of Geography: 2(1): 1-10
ESTEVES, Helena Maria. Geography teachers’ views on textbook use in Portugal: a small-scale study in challenging times [https://repositorio.ul.pt/bitstream/10451/42961/1/Esteves_Maria%20Helena_2019.pdf]
LUBBEN, Fred, Bob CAMPBELL, Choshi KASANDA, Hileni KAPENDA, Noah GAOSEB a Utji KANDJEO-MARENGA. Teachers' Use of Textbooks: Practice in Namibian science classrooms. Educational studies [online]. Dorchester-on-Thames: Taylor & Francis Group, 2003, 29(2-3), 109-125 [cit. 2022-11-11]. ISSN 0305-5698. Dostupné z: doi:10.1080/03055690303276
NEDBALOVÁ, Amálie. Využití úloh v učebnicích zeměpisu při rozvoji mapových dovedností ve výuce na druhém stupni základních škol. Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2021.
ĎURKECH, Pavol. Funkce školních dějepisných atlasů ve výuce na základních školách. Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Přírodovědecká fakulta, 2019, 2019, 60 stran
Předběžná náplň práce
Cíl:
- Identifikace klíčových vlastností učebnic, které vedou k jejich (ne)využívání učiteli zeměpisu na nižších stupních víceletých gymnázií.

Dílčí cíle:
- Identifikovat, které funkce učebnice jsou pro učitele klíčové a které učitelé naopak u učebnic postrádají.
- Popsat důvody učitelova rozhodnutí využívat či nevyužívat učebnici v různých fázích své profese (příprava na výuku, ve výuce, opakování výuky).
- Analyzovat hlavní geografická témata s ohledem na míru využívání učebnic při jejich výuce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK