Unity UI for real-time plotting of data
Název práce v češtině: | Uzivatelske rozhrani pro zobrazovani dat v realnem case s pouzitim Unity |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Unity UI for real-time plotting of data |
Klíčová slova: | graf|analyza dat|Unity|UI|C#|datove struktury|algoritmy|python |
Klíčová slova anglicky: | plotting|data analysis|Unity|UI|C#|data structures|algorithms|python |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Adam Streck |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.11.2022 |
Datum zadání: | 06.02.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.12.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.07.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2024 |
Oponenti: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Languages used for data science or scientific computing commonly come with a de-facto standard library for plotting, be it GGPlot in R, MatPlotLib in Python, Plotly in Matlab, and others. However, all of these focus on creating singular images from static datasets. In Unity, however, we often need to display data in real-time, at high refresh rate, and only for the currently relevant subset. Given that real-time data usually accumulates by hundreds of datapoints per second, this is both UI/UX as well as optimization problem. The goal of the project is to develop a Unity package being able to render basic graphs and charts from real-time data. |
Seznam odborné literatury |
McKinney, Wes. Python for data analysis: Data wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. " O'Reilly Media, Inc.", 2012.
Jackson, Simon. Unity 3D UI essentials. Packt Publishing Ltd, 2015. Žára, Jiří, et al. Moderní počítačová grafika. Vol. 2. Computer press, 2004. Sahoo, Kabita, et al. "Exploratory data analysis using Python." International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE) 8.12 (2019): 2019. Jamro, Marcin. C# Data Structures and Algorithms: Explore the possibilities of C# for developing a variety of efficient applications. Packt Publishing Ltd, 2018. Liberty, Jesse, and Paul Betts. "ReactiveUI." Programming Reactive Extensions and LINQ. Apress, 2011. 125-143. |