Symbolika strachu v reklamě
Název práce v češtině: | Symbolika strachu v reklamě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Symbolism of Fear in the Advertising |
Klíčová slova: | reklama, emoce, strach, stárnutí, stáří, stereotypy, symbolika |
Klíčová slova anglicky: | advertising, fear, emotions, aging, old age, stereotypes, symbolism |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teorie umění a tvorby (24-KTUT) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Hájek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.11.2022 |
Datum zadání: | 22.02.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.02.2023 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.01.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.02.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YBOS001) |
Oponenti: | Denisa Tomková, M.Sc., Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
BAUMAN, Zygmunt. Tekuté časy: život ve věku nejistoty. Praha: Academia, 2008. XXI. století. ISBN 978-80-200-1656-0.
FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin, 2000. Studie (Dauphin). ISBN 80-86019-96-9. HANOVSKÁ, Lenka a Linda HRONÍKOVÁ. Člověk a strach: strach v antropologických perspektivách. Praha: Togga, 2013. Andrias. ISBN 978-80-7476-018-1. LIPOVETSKY, Gilles a Sébastien CHARLES. Hypermoderní doba: od požitku k úzkosti. Praha: Prostor, 2013. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-283-4. PROCOPIUS, Václav, SULISTA Petr. Tvůrčí síla strachu. Praha: Triton, 2007, s. 24. ISBN 9788072549825. RIEMANN, Fritz. Základní formy strachu: typy lidské osobnosti, jejich původ, vlastnosti a formy vztahů. Praha: Portál, 1999. Spektrum (Portál). ISBN 80-7178-313-7. SVENDSEN, Lars Fr. H. The philosophy of fear. London: Reaktion, 2008. ISBN 978 1 86189 404 5. OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost, Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6. ŠIKLOVÁ, Jiřina ad.. Reprezentace seniorů a seniorek v médiích, Vydává Gender Studies, http://www.genderstudies.cz, vychází v rámci projektu Seniorky a společnost, ISBN: 80-86520-09-9. |
Předběžná náplň práce |
Moje bakalářská práce se zabývá symbolikou strachu a s touto oblastí spojovanými genderovými stereotypy v reklamě. Práce se nejprve bude zaměřovat na vymezení mediálních pojmů souvisejících s fenoménem reklamy (a s jejími případnými manipulativními strategiemi), dále genderem a následně se věnuje problematice seniorů z hlediska konceptualizace stáří a dalších pojmů z této oblasti, souvisejících s tématem. |