Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Symbolika strachu v reklamě
Název práce v češtině: Symbolika strachu v reklamě
Název v anglickém jazyce: Symbolism of Fear in the Advertising
Klíčová slova: reklama, emoce, strach, stárnutí, stáří, stereotypy, symbolika
Klíčová slova anglicky: advertising, fear, emotions, aging, old age, stereotypes, symbolism
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teorie umění a tvorby (24-KTUT)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.11.2022
Datum zadání: 22.02.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.02.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2024
Datum proběhlé obhajoby: 13.02.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YBOS001)
Oponenti: Denisa Tomková, M.Sc., Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BAUMAN, Zygmunt. Tekuté časy: život ve věku nejistoty. Praha: Academia, 2008. XXI. století. ISBN 978-80-200-1656-0.

FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin, 2000. Studie (Dauphin). ISBN 80-86019-96-9.

HANOVSKÁ, Lenka a Linda HRONÍKOVÁ. Člověk a strach: strach v antropologických perspektivách. Praha: Togga, 2013. Andrias. ISBN 978-80-7476-018-1.

LIPOVETSKY, Gilles a Sébastien CHARLES. Hypermoderní doba: od požitku k úzkosti. Praha: Prostor, 2013. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-283-4.

PROCOPIUS, Václav, SULISTA Petr. Tvůrčí síla strachu. Praha: Triton, 2007, s. 24. ISBN 9788072549825.

RIEMANN, Fritz. Základní formy strachu: typy lidské osobnosti, jejich původ, vlastnosti a formy vztahů. Praha: Portál, 1999. Spektrum (Portál). ISBN 80-7178-313-7.

SVENDSEN, Lars Fr. H. The philosophy of fear. London: Reaktion, 2008. ISBN 978 1 86189 404 5.

OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost, Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.

ŠIKLOVÁ, Jiřina ad.. Reprezentace seniorů a seniorek v médiích, Vydává Gender Studies, http://www.genderstudies.cz, vychází v rámci projektu Seniorky a společnost, ISBN: 80-86520-09-9.
Předběžná náplň práce
Moje bakalářská práce se zabývá symbolikou strachu a s touto oblastí spojovanými genderovými stereotypy v reklamě. Práce se nejprve bude zaměřovat na vymezení mediálních pojmů souvisejících s fenoménem reklamy (a s jejími případnými manipulativními strategiemi), dále genderem a následně se věnuje problematice seniorů z hlediska konceptualizace stáří a dalších pojmů z této oblasti, souvisejících s tématem.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK