Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
Název práce v češtině: Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
Název v anglickém jazyce: The question of the influence of colors on consumer behavior in the context of their perception and symbolism
Klíčová slova: barvy, marketing, symbolika barev, asociace barev, percepce, vztah barev, barevné působení
Klíčová slova anglicky: colours, marketing, colour symbolism, colour association, perception, colour relationships, colour effect
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teorie umění a tvorby (24-KTUT)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.10.2022
Datum zadání: 21.12.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.12.2022
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2024
Datum proběhlé obhajoby: 13.02.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YBOS001)
Oponenti: Mgr. Irena Řehořová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Goethe, Johann Wolfgang von. Smyslově-morální účinek barev. Přeložil Jan DOSTAL. Hranice: Fabula, 2004. ISBN 80-86600-13-0.
Blaszczyk, Regina. Lee Spiekermann, Uwe. Bright Modernity: Color, Commerce, and Consumer Culture. 2017. ISBN 978-3-319-50745-3.
Perkins, Chris. (2013). Aradhna Krishna (ed.), Sensory Marketing: Research on the Sensuality of Products. Journal of Consumer Culture. 978-1-84169-753-6.
Blaszczyk, Regina Lee. The color revolution. London: MIT Press 2017. ISBN 978-0-262-01777-0.
Mirzoeff, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. Vizuální studia. ISBN 978-80-200-1984-4.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zaměří na lidskou percepci jednotlivých barev a jejich klíčový vliv na spotřebitelské chování. Teoretická část se bude především věnovat základnímu vhledu do světa barev po symbolické, kulturní i optické stránce a vlivu barev na rozhodování spotřebitele v marketingovém prostředí. V druhé části práce bych chtěl ověřit jednotlivá tvrzení, která obsahuje teoretická část a aplikovat daná zjištění při analýzách konkrétních příkladů. Ty budu vybírat v oblasti obalů výrobků, jejichž optické a další působení na spotřebitelské chování bývá velmi výrazné.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK