Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
Název práce v češtině: | Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The question of the influence of colors on consumer behavior in the context of their perception and symbolism |
Klíčová slova: | barvy, marketing, symbolika barev, asociace barev, percepce, vztah barev, barevné působení |
Klíčová slova anglicky: | colours, marketing, colour symbolism, colour association, perception, colour relationships, colour effect |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teorie umění a tvorby (24-KTUT) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Hájek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.10.2022 |
Datum zadání: | 21.12.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.12.2022 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.01.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.02.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YBOS001) |
Oponenti: | Mgr. Irena Řehořová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Goethe, Johann Wolfgang von. Smyslově-morální účinek barev. Přeložil Jan DOSTAL. Hranice: Fabula, 2004. ISBN 80-86600-13-0.
Blaszczyk, Regina. Lee Spiekermann, Uwe. Bright Modernity: Color, Commerce, and Consumer Culture. 2017. ISBN 978-3-319-50745-3. Perkins, Chris. (2013). Aradhna Krishna (ed.), Sensory Marketing: Research on the Sensuality of Products. Journal of Consumer Culture. 978-1-84169-753-6. Blaszczyk, Regina Lee. The color revolution. London: MIT Press 2017. ISBN 978-0-262-01777-0. Mirzoeff, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. Vizuální studia. ISBN 978-80-200-1984-4. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zaměří na lidskou percepci jednotlivých barev a jejich klíčový vliv na spotřebitelské chování. Teoretická část se bude především věnovat základnímu vhledu do světa barev po symbolické, kulturní i optické stránce a vlivu barev na rozhodování spotřebitele v marketingovém prostředí. V druhé části práce bych chtěl ověřit jednotlivá tvrzení, která obsahuje teoretická část a aplikovat daná zjištění při analýzách konkrétních příkladů. Ty budu vybírat v oblasti obalů výrobků, jejichž optické a další působení na spotřebitelské chování bývá velmi výrazné. |