Možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu
Název práce v češtině: | Možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The possibilities of the use of virtual reality in geography education |
Klíčová slova: | virtuální realita, druhy virtuální reality, vzdělávání, vzdělávání a informační technologie, výuka zeměpisu |
Klíčová slova anglicky: | virtual reality, types of virtual reality, education, education and information technology, geography education |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.10.2022 |
Datum zadání: | 23.01.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.02.2023 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2023 |
Oponenti: | RNDr. Martin Hanus, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Moore, P. (1995): Learning and teaching in virtual worlds: Implications of virtual reality for education. Australasian Journal of Educational Technology, 11(2). Fisher, P., Unwin, D. (2001): Virtual reality in geography. CRC Press, London |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je na základě rešerše české i zahraniční literatury shrnout možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu. Středem pozornosti budou tři okruhy prací: 1) teoretické (vymezující klíčové pojmy problematiky, její podstatu a přínos pro všeobecné vzdělávání), 2) metodické, dávající odpověď na otázku, jakým způsobem virtuální realitu využívat ve výuce zeměpisu, 3) výzkumného charakteru s cílem zjistit, jakým způsobem se implementace virtuální reality do výuky zeměpisu (popřípadě nejen zeměpisu) zkoumá a k jakým výsledkům autoři došli. Výběr článků bude proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních odborných českých i zahraničních studií. |