Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Politické instituty v České republice - politická komunikace a manažerský vztah s mateřskými subjekty
Název práce v češtině: Politické instituty v České republice - politická komunikace a manažerský vztah s mateřskými subjekty
Název v anglickém jazyce: Political institutes in the Czech Republic - political communication and managerial relationship with parent subjects
Klíčová slova: Politické strany, politická hnutí, politická komunikace, politický management, politické instituty, politické plánování, think tanky, Česká republika
Klíčová slova anglicky: Political parties, political movements, political communication, political management, political institutes, political planning, think tanks, Czech Republic
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Marcela Konrádová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.10.2022
Datum zadání: 20.10.2022
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Oponenti: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
1. Abelson, D. E. (2018). Do Think Tanks Matter? In Assessing the Impact of Public Policy Institutes.
2. Cabada, L., Kubát, M. (2007). Úvod do studia politické vědy. Eurolex Bohemia.
3. Eger, L., & Egerová, D. (2017). Základy metodologie výzkumu (2. přepracované a rozšířené vydání). Západočeská univerzita v Plzni.
4. Fiala, P., Strmiska, M. (2009). Teorie politických stran. Barrister & Principal.
5. Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace (Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání). Portál.
6. Jirák, J., & Říchová, B. (2000). Politická komunikace a média. Karolinum.
7. Kelstrup, J. D. (2016). The Politics of Think Tanks in Europe. Routledge.
8. Klíma, M. (1998). Volby a politické strany v moderních demokracích. Radix.
9. Křeček, J. (2013). Politická komunikace: od res publica po public relations. Grada.
10. Lees-Marshment, J. (2021). Political Management. In The Dance of Government and Politics. Routledge.
11. McGann, J. G., Weaver, R (2000). Think tanks & Civil Societies. Routledge.
12. McNair, B. (2011). An Introduction to Political Communication (Vol. 5). Routeledge.
13. Mensah, K. (2017). Political Marketing and Management in Ghana: A New Architecture. Palgrave Macmillan.
14. Novák, M. (1997). Systémy politických stran. Sociologické nakladatelství.
15. Reichel, J. (2009). Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada Publishing, a.s.
16. Rich, A. (2004). Think Tanks, Public Policy, and the Politics of Expertise. Cambridge University Press.
17. Říchová, B. (2002). Úvod do současné politologie. Portál.
18. Schneider, J. (2003). Think-tanky ve Visegrádských zemích: analýza politiky a obhajoba zájmů. Masarykova univerzita.
19. Strmiska, M., Hloušek, V., Kopeček, L., & Chytilek, R. (2005). Politické strany moderní Evropy. Portál.
20. Štědroň, B. (2013). Politika a politický marketing. C.H. Beck.
Předběžná náplň práce
Tato práce zkoumá manažerský vztah vybraných politických institutů v České republice s jejich mateřskými subjekty z hlediska teorie politického managementu, konkrétně skrze funkci politického plánování. Dále na tento vztah aplikuje teoretické koncepty týkající se politických institutů. Druhou oblastí výzkumu je komunikace politických institutů v rámci jejich činnost a cílové skupiny jejich komunikace. Práce tak sleduje, zda instituty v České republice jsou v rámci nastavení své agendy autonomní na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů právě se zástupci politických institutů v České republice. Výpovědi a analýza byla doplněna o data z obsahové analýzy klíčových dokumentů politických institutů, jako jsou zakládací listiny, stanovy nebo webové stránky. Práce tím přispívá k oblasti, která je akademicky dosud neprozkoumána.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis examines the managerial relationship of selected political institutes in the Czech Republic with their parent entities from the perspective of political management theory, specifically through the function of political planning. Furthermore, the author applies theoretical concepts related to political institutes to this relationship. The second area of research is the political institutes' communication within their activities and the targeted audiences of their communication. Thus, the thesis investigates whether institutes in the Czech Republic are autonomous in setting their agenda based on data obtained from semi-structured interviews with representatives of policy institutes in the Czech Republic. The interviews and analysis were supplemented with data from content analysis of key documents of political institutes, such as founding documents, statutes or websites. The thesis thus contributes to an area that has not yet been academically explored.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK