Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Badatelsky orientovaná výuka geografie
Název práce v češtině: Badatelsky orientovaná výuka geografie
Název v anglickém jazyce: Inquiry-based learning in geography
Klíčová slova: badatelsky orientovaná výuky geografie; badatelské přístupy; investigativní geografie
Klíčová slova anglicky: Iquiry-based learning in geography; inquiry-based education; Geographical Inquiry; investigating geography;
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Řešitel:
Seznam odborné literatury
Řezníčková, D. (2013): Badatelsky orientovaná výuka geografie. Geografické rozhledy,23, 1, s. 12–15. ISSN 1210-3004.
Kidman Gillian, Casinader Niranjan (2017): Inquiry-Based Teaching and Learning across Disciplines Comparative Theory and Practice in Schools. ISBN 978-1-137-53463-7
Předběžná náplň práce
Cílem práce je na základě rešerše zahraniční literatury shrnout přístupy k badatelsky orientované výuce geografie na všeobecně vzdělávacích školách (tzv. školní geografie). Středem pozornosti budou zaprvé práce koncepčního a metodického charakteru, které dávají odpověď na otázku, jakým způsobem jsou badatelské dovednosti procvičovány. Zadruhé práce výzkumného charakteru s cílem zjistit, jakým způsobem se badatelsky orientovaná výuky geografie zkoumá a k jakým výsledkům autoři došli. Výběr relevantních článků bude proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních pedagogicko-geografických zahraničních časopisech.
Na výslednou rešerši literatury lze navázat vlastním výzkumem v diplomové práci.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK