Badatelsky orientovaná výuka geografie
Název práce v češtině: | Badatelsky orientovaná výuka geografie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Inquiry-based learning in geography |
Klíčová slova: | badatelsky orientovaná výuky geografie; badatelské přístupy; investigativní geografie |
Klíčová slova anglicky: | Iquiry-based learning in geography; inquiry-based education; Geographical Inquiry; investigating geography; |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: |
Seznam odborné literatury |
Řezníčková, D. (2013): Badatelsky orientovaná výuka geografie. Geografické rozhledy,23, 1, s. 12–15. ISSN 1210-3004. Kidman Gillian, Casinader Niranjan (2017): Inquiry-Based Teaching and Learning across Disciplines Comparative Theory and Practice in Schools. ISBN 978-1-137-53463-7 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je na základě rešerše zahraniční literatury shrnout přístupy k badatelsky orientované výuce geografie na všeobecně vzdělávacích školách (tzv. školní geografie). Středem pozornosti budou zaprvé práce koncepčního a metodického charakteru, které dávají odpověď na otázku, jakým způsobem jsou badatelské dovednosti procvičovány. Zadruhé práce výzkumného charakteru s cílem zjistit, jakým způsobem se badatelsky orientovaná výuky geografie zkoumá a k jakým výsledkům autoři došli. Výběr relevantních článků bude proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních pedagogicko-geografických zahraničních časopisech. Na výslednou rešerši literatury lze navázat vlastním výzkumem v diplomové práci. |