Vliv přístupu pedagoga na motivaci středoškolských studentů
Název práce v češtině: | Vliv přístupu pedagoga na motivaci středoškolských studentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of teacher’s approach on the motivation of secondary school students |
Klíčová slova: | motivace, přístup, pedagog, student |
Klíčová slova anglicky: | motivation, approach, teacher, student |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ráchel Mazúchová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.10.2022 |
Datum zadání: | 21.03.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2024 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, nakolik má přístup vyučujícího, tedy jeho chování, způsob vystupování a vyjadřování, příprava a vlastní motivace na motivaci a přístup ke studiu jeho studentů.
Teoretická část se bude věnovat tomu, nakolik ovlivňuje pedagogův individuální přístup a zájem o studenty jejich chuť do učení a jejich snahu a aktivitu během hodin. K tomu budou využity české a zahraniční zdroje – literatura odborná i normativní. Součástí praktické části bude kvalitativní výzkum, ke kterému bude využit dotazník a následné rozhovory s vyučujícími i studenty. Následovat bude analýza dat. Výsledkem práce bude porovnání praktické a teoretické části. Výstupem bude krátký „návod“ pro pedagogy – jak změnit svoje vystupování a přístup tak, aby mohl lépe motivovat své studenty. Bakalářská práce bude napsána v souladu s platnými vnitřními předpisy PedF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. V práci bude dodržena struktura požadovaná pro dosažení jednotného postupu pro zpracování bakalářské práce. |
Seznam odborné literatury |
HAGEMANN, Gisela. Motivace. Praha: Victoria Publishing, 1995, 211 s. ISBN 80-85865-13-0.
SVOBODOVÁ, Veronika. Výkonová motivace žáků. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. DVOŘÁK, Dominik. INTERNATIONAL ACADEMY OF EDUCATION. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005, 142 stran ; 23 cm. ISBN 80-7178-556-3. ANDERMAN, Eric M. Sparking student motivation: the power of teachers to rekindle a love for learning. Thousand Oaks, California: Corwin Press, 2021, 1 online resource (241 pages) : illustrations. ISBN 1-0718-0321-2. MABRY, Tommie. Perspective!: the secret to student motivation and success. Thousand Oaks, California: Corwin, 2022, 1 online resource (113 pages). ISBN 1-0718-5613-8. DVOŘÁK, Dominik. INTERNATIONAL ACADEMY OF EDUCATION. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005, 142 stran ; 23 cm. ISBN 80-7178-556-3. SVATOŇOVÁ, Růžena. Motivace žáků k učení. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018, 528 stran : černobílé ilustrace, portréty. ISBN 978-80-271-0586-1. ŠULKOVÁ, Alena. Podpora motivace žáka střední školy ke studiu. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011. |
Předběžná náplň práce |
1.TEORETICKÁ ČÁST
a.Motivace b.Pedagog 2.PRAKTICKÁ ČÁST a.Výzkum b.Analýza 3.ZÁVĚR PRÁCE |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1.THEORETICAL PART
a.Motivation b.The teacher 2.PRACTICAL PART a.Research b.Analysis 3.CONCLUSTION |