Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv přístupu pedagoga na motivaci středoškolských studentů
Název práce v češtině: Vliv přístupu pedagoga na motivaci středoškolských studentů
Název v anglickém jazyce: The influence of teacher’s approach on the motivation of secondary school students
Klíčová slova: motivace, přístup, pedagog, student
Klíčová slova anglicky: motivation, approach, teacher, student
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ráchel Mazúchová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.10.2022
Datum zadání: 21.03.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 22.05.2024 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, nakolik má přístup vyučujícího, tedy jeho chování, způsob vystupování a vyjadřování, příprava a vlastní motivace na motivaci a přístup ke studiu jeho studentů.
Teoretická část se bude věnovat tomu, nakolik ovlivňuje pedagogův individuální přístup a zájem o studenty jejich chuť do učení a jejich snahu a aktivitu během hodin. K tomu budou využity české a zahraniční zdroje – literatura odborná i normativní.
Součástí praktické části bude kvalitativní výzkum, ke kterému bude využit dotazník a následné rozhovory s vyučujícími i studenty.
Následovat bude analýza dat. Výsledkem práce bude porovnání praktické a teoretické části.
Výstupem bude krátký „návod“ pro pedagogy – jak změnit svoje vystupování a přístup tak, aby mohl lépe motivovat své studenty.
Bakalářská práce bude napsána v souladu s platnými vnitřními předpisy PedF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
V práci bude dodržena struktura požadovaná pro dosažení jednotného postupu pro zpracování bakalářské práce.

Seznam odborné literatury
HAGEMANN, Gisela. Motivace. Praha: Victoria Publishing, 1995, 211 s. ISBN 80-85865-13-0.
SVOBODOVÁ, Veronika. Výkonová motivace žáků. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011.
DVOŘÁK, Dominik. INTERNATIONAL ACADEMY OF EDUCATION. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005, 142 stran ; 23 cm. ISBN 80-7178-556-3.
ANDERMAN, Eric M. Sparking student motivation: the power of teachers to rekindle a love for learning. Thousand Oaks, California: Corwin Press, 2021, 1 online resource (241 pages) : illustrations. ISBN 1-0718-0321-2.
MABRY, Tommie. Perspective!: the secret to student motivation and success. Thousand Oaks, California: Corwin, 2022, 1 online resource (113 pages). ISBN 1-0718-5613-8.
DVOŘÁK, Dominik. INTERNATIONAL ACADEMY OF EDUCATION. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005, 142 stran ; 23 cm. ISBN 80-7178-556-3.
SVATOŇOVÁ, Růžena. Motivace žáků k učení. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016.
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018, 528 stran : černobílé ilustrace, portréty. ISBN 978-80-271-0586-1.
ŠULKOVÁ, Alena. Podpora motivace žáka střední školy ke studiu. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011.
Předběžná náplň práce
1.TEORETICKÁ ČÁST
a.Motivace
b.Pedagog
2.PRAKTICKÁ ČÁST
a.Výzkum
b.Analýza
3.ZÁVĚR PRÁCE
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1.THEORETICAL PART
a.Motivation
b.The teacher
2.PRACTICAL PART
a.Research
b.Analysis
3.CONCLUSTION
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK