Vznik centra celoživotního vzdělávání
Název práce v češtině: | Vznik centra celoživotního vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Establishment of a lifelong learning center |
Klíčová slova: | celoživotní vzdělávání, dospělí, zájmové vzdělávání, lektor, tvorba projektu, založení centra |
Klíčová slova anglicky: | lifelong learning, adults, leisure education, lecturer, project creation, centre establishment |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.10.2021 |
Datum zadání: | 30.06.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 27.05.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.05.2025 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
GER, L., DVOŘÁKOVÁ, E., Centrum celoživotního vzdělávání. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2003. 69 s. ISBN 80-248-0505-7
HENDL, J., Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. PLAMÍNEK, J., Vzdělávání dospělých – Průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3235-0. RABUŠIC, L., SOUKUP p., a MAREŠ P., Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). 2., přepracované vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9248-8. RABUŠICOVÁ, M., RABUŠIC, L., (eds). Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2 VETEŠKA, J., a VACÍNOVÁ T., Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-012-9. VETEŠKA, J., Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9. Internetové zdroje ČR. Vyhláška č. 176/2009 Sb.: Vyhláška, kterou se stanoví náležitosti žádosti o akreditaci vzdělávacího programu, organizace vzdělávání v rekvalifikačním zařízení a způsob jeho ukončení. In: Zákony pro lidi. Praha: MŠMT ČR, 2009, ročník 2009, 176/2009. Dostupné také z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-176 ČR. Zákon č. 89/2012: Občanský zákoník. In: Bussines Center. Praha: Parlament ČR, 2012, ročník 2012, 89/2012. Dostupné také z: https://businesscenter.podnikatel.cz/pravo/zakony/obcansky-zakonik/cele-zneni/ |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit ucelený plán projektu, který povede ke vzniku komerčního centra celoživotního vzdělávání. Práce se bude opírat o teoretické uchopení problematiky celoživotního vzdělávání. Jednotlivé části DP budou vycházet z potřeb a povinností předcházejících realizaci vzniku vzdělávacího centra. Empirická část bude věnována analýze nabídky a poptávky v oblasti formálního a neformálního, celoživotního vzdělávání v Plzni. Pro zkoumání této problematiky byl zvolen kvantitativní přístup se strukturovaným systémem sběru dat. Na teoretickém a empirickém základě by diplomová práce měla poskytnout reálný obraz nově vznikajícího centra celoživotního vzdělávání. Závěry výzkumného šetření poslouží komukoliv nejen v oblasti andragogiky, jako vodítko při zakládání podobného podniku.
Cíl práce: Cílem diplomové práce je koncipovat projekt pro založení nově vznikajícího komerčního centra celoživotního vzdělávání. Výzkumné otázky nebo hypotézy či výzkumné předpoklady - dle cíle práce a charakteru výzkumu: VO1: O jaké legislativní a procesní dokumenty se vznik komerčního centra CŽV bude opírat? VO2: Jaké vzdělávací nabídky město Plzeň v rámci CŽV nabízí? VO3: V čem by se obyvatelé v rámci CŽV v Plzni chtěli vzdělávat? VO4: Jaká vzdělávací nabídka CŽV v Plzni chybí? Metody výzkumu: Kvantitativní metoda výzkumu Návrh osnovy: Úvod 1. Teoretická část 1.1 Celoživotní vzdělávání dospělých 1.1.1 Vymezení pojmů 1.1.2 Nabídka celoživotního vzdělávání 1.2 Analýza nabídky formálního a neformálního vzdělávání dospělých 1.3 Podnikatelský plán 1.3.1 Vize, cíle, strategie podnikatelského plánu 2. Výzkumná část 2.1 Analýza nabídky a poptávky formálního a neformálního vzdělávání v Plzni 2.2 Koncepce projektu |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main goal of the diploma thesis is to create a comprehensive project plan that will lead to the creation of a commercial lifelong learning center. The work will be based on a theoretical understanding of the issues of lifelong learning. The individual parts of the DP will be based on the needs and obligations preceding the implementation of the training center. The empirical part will be devoted to the analysis of supply and demand in the field of formal and non-formal, lifelong learning in Pilsen. A quantitative approach with a structured data collection system was chosen to examine this issue. On a theoretical and empirical basis, the thesis should provide a realistic picture of the emerging center of lifelong learning. The conclusions of the research will serve anyone, not only in the field of andragogy, as a guide in setting up a similar company. |