Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketingová komunikace a PR Musea Kampa před a po vypuknutí pandemie covid-19
Název práce v češtině: Marketingová komunikace a PR Musea Kampa před a po vypuknutí pandemie covid-19
Název v anglickém jazyce: Marketing communication and PR of the Museum Kampa before and after the outbreak of the covid-19 pandemic
Klíčová slova: Museum Kampa, kultura, komunikace, galerie, marketingový mix
Klíčová slova anglicky: Museum Kampa, culture, communication, gallery, marketing mix
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.10.2022
Datum zadání: 11.10.2022
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Cowen, Tyler. In Praise of Commercial Culture. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press, 2000. ISBN 978-06-744-4591-8.
Disman, M. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele (3. vyd). Karolinum.
Ježková, Tereza. Nové výzvy a staré otázky. Art Antiques. Praha: Artantiques media, 2020. Vol. 12/2020+1/2021, s. 105–107. ISSN 1213-8398.
Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. Grada.
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu (2., přepracované a rozšířené vydání). Grada.
King, E. (2006). C/id: Visual identity and branding for the Arts (A. Hyland, Ed.). Laurence King Publishing.
Kotler, N. G., Kotler, P., & Kotler, W. I. (2008). Museum marketing and strategy designing missions, building audiences, generating revenue and resources. Jossey-Bass.
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Grada.
Mládková, M., & Kundra, O. (2014). Meda Mládková – můj úžasný život. Academia.
Řiháček, T., Čermák, I., & Hytych, R. (2013). Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Masarykova univerzita.
Smolíková, M. (2008). Management umění. Vysoká škola uměleckoprůmyslová.
Zamazalová, M. a kol. (2010). Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Beck.

Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá komunikací kulturních institucí v období pandemie Covid-19 a přímo komunikací Musea Kampa. Nejprve je představen obor marketing umění, je uvedena jeho definice a jeho možné nástroje. Práce také uvádí okolnosti pandemie Covidu-19, které ovlivnily jak běžné fungování kulturních institucí, tak právě i jejich komunikaci. Teoretická část také představuje Museum Kampa, jeho zakladatelku Medu Mládkovou a stručně historii instituce. Praktická část práce se soustředí právě na Museum Kampa a pomocí marketingového mixu a dalších marketingových nástrojů ho detailně popisuje. Blíže jsou popsány produkt, distribuce, cena a komunikace včetně mediálních výstupů a sociální sítě Instagram. V rámci výzkumu se práce věnuje analýze komunikace na Instagramu. Ta se soustředí na proměny během let 2019, 2020 a 2021, na druhy příspěvků či intenzitu. Další částí výzkumu jsou polostrukturované rozhovory s experty z oboru komunikace
a marketingu z oblasti kultury. Rozhovory se soustředí na marketing umění, komunikaci, segmentaci a cílové skupiny Musea Kampa, následně komunikaci kulturních institucí během pandemie a možná doporučení pro Museum Kampa. Výsledky výzkumu prokázaly, že instituce během pandemie vytvářela nový virtuální produkt ve formě online workshopů, přednášek a diskusí, komunikovala se svým publikem intenzivněji a své příspěvky obohatila o nová témata. Nové produkty však galerie nadále nerozvíjí a po pandemii se navrátila k běžnému fungování v offline světě.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis pertains to the communication of cultural institutions during the Covid-19 pandemic and to the communication of the Museum Kampa. First, the field of art marketing is introduced, its definition and its possible tools are given. The thesis also presents the circumstances of the Covid-19 pandemic, which affected both the normal functioning of cultural institutions and their communication. The theoretical section also presents Museum Kampa, its founder Meda Mládková and a brief history of the institution. The practical section of the work focuses on Museum Kampa and describes it in detail using the marketing mix and other marketing tools. The product, distribution, price, and communication are described in more detail, including media outlets and the social networking platform Instagram. As part of the research, the work is centered on the analysis of communication on Instagram. It is focused on the changes during the years 2019, 2020 and 2021, on the types of posts contributed, and the intensity of said posts. The next part of the research is semi-structured interviews with experts from the field of communication and marketing particularly experts who work in the field of culture. The interviews focus on art marketing, communication, segmentation, and target groups of Museum Kampa, followed by communication of cultural institutions during the pandemic and possible recommendations for Museum Kampa. The research results showed that during the pandemic, the institution created a new virtual experience in the form of online workshops, lectures, and discussions, communicated more intensively with its audience and enriched its contributions with new topics. However, the gallery is no longer developing new products and has returned to normal operations in the offline world after the pandemic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK