Aditivní strategie u žáků 2. ročníku ZŠ
| Název práce v češtině: | Aditivní strategie u žáků 2. ročníku ZŠ |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Pupils' Additive Strategies in Year 2 of Primary School |
| Klíčová slova: | aditivní operace, chyby a její reedukace, kalkulativní úlohy, řetězení operací, slovní úlohy, strategie |
| Klíčová slova anglicky: | additive operations, mistakes and reeducation, numerical tasks, chaining operations, word problems, strategies |
| Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 10.10.2022 |
| Datum zadání: | 10.10.2022 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
| Datum a čas obhajoby: | 03.09.2024 08:30 |
| Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2024 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2024 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
| Oponenti: | Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| 1. Studium odborné literatury,
2. Příprava experimentu inspirovaného projektem Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016390, realizovaného na PedF UK za finanční podpory z programu OPVV MŠMT, experiment bude obsahovat 10 kalkulativních úloh a dvě slovní úlohy pro žáky 2. ročníku ZŠ, 3. Sepsání očekávání žákovských strategií a chyb při řešení uvedených úloh, 4. Realizace experimentu, 5. Analýza žákovských řešení kalkulativních a slovních úloh, evidence chyb a návrh jejich reedukace, 6. Porovnání výsledků s očekáváním. |
| Seznam odborné literatury |
| Hejný, M.: Vyučování orientované na budování schémat. Aritmetika pro 1. stupeň ZŠ. Pedagogická fakulta, UK, 2014.
Vondrová, N.: Didaktika matematiky jako nástroj zvládání kritických míst v matematice. Karolinum, 2019. Vondrová, N.: Matematická slovní úloha. Karolinum, 2020. různé řady učebnic matematiky 1. a 2. ročníku ZŠ |
| Předběžná náplň práce |
| Studium literatury; realizace experimentu, analýza experimentu - evidence řešitelských strategií a chyb při řešení kalkulativních a slovních úloh žáky 2. ročníku ZŠ, hledání příčin vzniku chyb, návrh reedukace, porovnání výsledků z vlastního experimentu s očekáváním a získanými daty z projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016390, realizovaného na PedF UK za finanční podpory z programu OPVV MŠMT. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| Study of literature; realization of the experiment, analysis of the experiment - recording of solving strategies and mistakes in solving numerical tasks and word problems by pupils of the second year of primary school, search for the causes of mistakes, design of re-education, comparison of the results from the experiment with the expectations and data obtained from the project Teachers' understanding of the causes of school failure and the effectiveness of pedagogical interventions, CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016390, implemented at the Pedagogical Faculty of Charles University with financial support from the OPVV programme of the Ministry of Education. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.