Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hmyz jako modelová skupina pro výzkum znalostí o bezobratlých a postojů k bezobratlým
Název práce v češtině: Hmyz jako modelová skupina pro výzkum znalostí o bezobratlých a postojů k bezobratlým
Název v anglickém jazyce: Insects as a model group of organisms for the research of knowledge about and attitudes to invertebrate animals
Klíčová slova: Hmyz, postoje, znalosti, odpor, strach, krása, důležitost, urbanizace, zážitkové vzdělávací programy
Klíčová slova anglicky: Insects, attitudes, knowledge, disgust, fear, beauty, importance, urbanization, experiental educational programs
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra zoologie (31-170)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
Řešitel: Filip Jelínek - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.06.2023
Datum zadání: 12.06.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.06.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2024
Oponenti: Mgr. Petr Janšta, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Petr Šípek, Ph.D.
Seznam odborné literatury
Barrow, L. H. (2002). What do elementary students know about insects?Journal of Elementary Science Education,14(2), 53-60.
Breuer, G. B., Schlegel, J., Kauf, P., & Rupf, R. (2015). The importance of being colorful and able to fly: Interpretation and implications of children’s statements on selected insects and other invertebrates. International Journal of Science Education, 37, 2,664–2,687.
Byrne, D. N., Carpenter, E. H., Thoms, E. M., & Cotty, S. T. (1984). Public attitudes toward urban arthropods. Bulletin of the Entomological Society of America, 30, 40–44.
Lorenz, A. R., Libarkin, J. C., & Ording, G. J. (2014). Disgust in response to some arthropods aligns with disgust provoked by pathogens.Global Ecology and Conservation,2, 248–254.
Rozin, P., & Ruby, M. B. (2020). Bugs are blech, butterflies are beautiful, but both are bad to bite: Admired animals are disgusting to eat but are themselves neither disgusting nor contaminating. Emotion, 20(5), 854–865.
Schlegel, J., Breuer, G., & Rupf, R. (2015).Local insects as flagship species to promote nature conservation? A survey among primary school children on their attitudes toward invertebrates.Anthrozoös,28(2), 229-245.
Shipley, N. J., & Bixler, R. D. (2017). Beautiful bugs, bothersome bugs, and FUN bugs: Examining human interactions with insects and other arthropods.Anthrozoös,30(3), 357-372.
Soga, M., Evans, M. J., Yamanoi, T., Fukano, Y., Tsuchiya, K., Koyanagi, T. F., & Kanai, T. (2020). How can we mitigate against increasing biophobia among children during the extinction of experience?Biological conservation,242, 108420.
Wagler, R., & Wagler, A. (2012). External insect morphology: A negative factor in attitudes toward insects and likelihood of incorporation in future science education settings.International Journal of Environmental and Science Education,7(2), 313-325.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je vytvořit literární rešerši výsledků publikovaných vědeckých studií, které se zabývají výzkumem znalostí dětí i dospělých o hmyzu a postojů ke hmyzu a identifikovat faktory, které ovlivňují vznik a formování těchto znalostí a postojů.
  • Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů, uložených k závěrečné práci, nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Nahrané soubory k práciVelikostAutorNahrálDatum nahrání
stažení souboruŘešení práce (obhajováno)613 kBFilip JelínekFilip Jelínek28.04.2024 17:24
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK