Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profesní rozvoj učitelů na vybrané střední škole
Název práce v češtině: Profesní rozvoj učitelů na vybrané střední škole
Název v anglickém jazyce: Professional development of teachers at a selected high school
Klíčová slova: učitelé, další vzdělávání pedagogických pracovníků, profesní rozvoj, přístup, bariéry
Klíčová slova anglicky: teachers, further education of pedagogical staff, professional development, attitude, barriers
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 30.06.2022
Datum zadání: 02.10.2022
Datum a čas obhajoby: 08.09.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů na vybrané střední škole v Ústeckém kraji. Cílem práce je zjistit, jaký je průběh profesního rozvoje učitelů na vybrané střední škole a přístup k němu, identifikovat možné bariéry jejich profesního rozvoje a na základě zjištění případně navrhnout opatření ke zlepšení

Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.

Seznam odborné literatury
HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.

PRŮCHA, J. a J. VETEŠKA, 2014. Andragogický slovník. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4748-4.

STARÝ, K., 2012. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum. ISBN 9788024620879.

ŠIKÝŘ, M., BOROVEC, D. a I. TROJANOVÁ, 2016. Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-264-1.

ŠVAŘÍČEK, R. a K. ŠEĎOVÁ, 2010. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6

VAŠUTOVÁ, J., 2007 Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-325-2.

Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů na vybrané střední škole v Ústeckém kraji. Cílem práce je zjistit, jaký je průběh profesního rozvoje učitelů na vybrané střední škole a přístup k němu, identifikovat případné bariéry jejich profesního rozvoje a na základě zjištění případně navrhnout opatření ke zlepšení. Přístupem rozumíme jejich vztah k profesnímu rozvoji. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s problematikou.
V empirické části autorka využívá kvalitativní přístup s designem případové studie a analyzuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami s vybranými učiteli a ředitelkou střední školy. Závěrem jsou vyhodnoceny získané poznatky a navržena opatření ke zlepšení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the professional development of teachers at a selected high school in the Ústí nad Labem region. The aim of the thesis is to find out what is the course of professional development of teachers in the selected high school and their attitude towards it, to identify possible barriers to their professional development and on the basis of the findings to propose measures for improvement. Attitude means their relationship to professional development. The theoretical part defines the basic concepts related to the issue. In the empirical part, the author uses a qualitative approach with a case study design and analyses the results of semi-structured interviews with open-ended questions with selected teachers and the headmistress of the high school. Finally, the findings are evaluated and improvement measures are proposed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK