Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení pedagogických pracovníků
Název práce v češtině: Hodnocení pedagogických pracovníků
Název v anglickém jazyce: The Evaluation of pedagogical staff
Klíčová slova: hodnocení, hodnoticí rozhovor, kritéria hodnocení, metody hodnocení, pedagogický pracovník, řízení lidských zdrojů, systém hodnocení
Klíčová slova anglicky: evaluation, evaluation interwiew, evaluation criteria, evaluation methods, teaching staff, human resource management, evaluation system
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.06.2022
Datum zadání: 02.10.2022
Datum a čas obhajoby: 24.05.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro používané hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v ČR a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení.

Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.

Seznam odborné literatury
ARTHUR, D., 2010. 70 tipů pro hodnocení pracovníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2937-4
HRONÍK, F., 2006. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada. ISBN 80-247-1458-2
CHRÁSKA, M., 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOUBEK, J., 2015. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press. ISBN 978-80-726-1288-8
PLAMÍNEK, J., 2009. Týmová spolupráce a hodnocení lidi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2796-7
ŠIKÝŘ, M., 2014. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5212-9.
TROJANOVÁ, I. 2017. Hodnocení učitelů. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-869-8.
WAGNEROVÁ I., 2008. Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2361-7.
Předběžná náplň práce
Tématem diplomové práce je hodnocení pedagogických pracovníků. Hodnocení pracovníků je jednou z personálních činností, která je považována za účinný nástroj ke zkvalitňování a k rozvoji lidských zdrojů. Cílem diplomové práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro používané hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v ČR a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy s využitím odborné literatury zabývající se hodnocením zaměstnanců a také hodnocením pedagogů. Budou představena kritéria hodnocení pracovního výkonu, proces hodnocení, typy hodnocení, metody hodnocení i chyby hodnotitelů. Praktická část bude vycházet především z dotazníkového šetření zaměřeného na hodnocení pedagogů v soukromých základních a středních škol. V závěru bude práce obsahovat návrh na optimalizaci systému hodnocení pedagogických pracovníků.





Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of the diploma thesis is the evaluation of teaching staff. Personnel evaluation is one of the personnel activities that is considered an effective tool for improving and developing human resources. The aim of the diploma thesis is to describe the evaluation tools used for the evaluation of teaching staff in private primary and secondary schools in the Czech Republic and, based on the results, to propose the optimization of the evaluation system. The theoretical part will define the basic concepts with the use of professional literature dealing with employee evaluation and also the evaluation of teachers. Criteria for performance evaluation, evaluation process, types of evaluation, evaluation methods and evaluators' errors will be presented. The practical part will be based primarily on a questionnaire survey focused on the evaluation of teachers in private primary and secondary schools. In the end, the work will contain a proposal for optimizing the system of evaluation of teaching staff.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK