Profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci
Název práce v češtině: | Profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Professional development of human resources in selected organisation |
Klíčová slova: | další profesní vzdělávání, kompetence, metody vzdělávání, personalista, podnikové vzdělávání, profesní rozvoj, systematické vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | business education, competences, further professional education, human resource officer, methods of education, professional development, systematic education |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.06.2022 |
Datum zadání: | 02.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2023 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN) |
Oponenti: | Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit a popsat přístup personálních pracovníků v personálních agenturách a soukromých organizacích k vlastnímu profesnímu rozvoji.
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
HRONÍK, F., 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8. KOUBEK J., 2001. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management press. ISBN 80-7261-033-3 PRŮCHA, J., VETEŠKA, J., 2014. Andragogický slovník. Praha: Grada Publishing. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4 VETEŠKA, J., 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9. VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M., 2020. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost. 178 s. ISBN 978-80-907809-1-0. |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce se zaměřuje na profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci. Hlavním cílem je zjistit a popsat přístup personalistů ve vybrané organizaci k vlastnímu profesnímu rozvoji. Předložená práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny oblasti a pojmy související se zkoumanou problematikou. První kapitola se zabývá oblastí personalistiky. Konkrétně se věnuje personalistům, jejich rolím, personálním činnostem, kompetencím a možnostem dalšího profesního vzdělávání. Druhá kapitola se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Zabývá se podnikovým vzděláváním, systematickým vzděláváním, metodami vzdělávání a rozvoje a motivací a bariérami v dalším vzdělávání dospělých. Praktická část diplomové práce se věnuje popisu metodologie výzkumného šetření. Pro účely diplomové práce byla zvolena kvalitativní metoda a jako výzkumný design případová studie. Výzkumné šetření bylo realizováno za pomoci polostrukturovaných rozhovorů se šesti personalisty. Pozornost byla věnována pěti hlavním tématům: profesi personalisty, vzdělávání a rozvoji v rámci organizace, vzdělávání a rozvoji v rámci osobního volna, motivaci a bariérám profesního rozvoje. Výzkumné šetření ukázalo, že personalisté jsou velmi aktivní v oblasti svého vzdělávání a rozvoje, a to nejen v rámci zaměstnavatelské organizace, ale také ve svém osobním volnu. Respondenti oceňují především pestrou nabídku vzdělávacích aktivit, kvalitu nabízených kurzů a velké množství vzdělávacích metod, které zaměstnavatelská organizace svým zaměstnancům poskytuje.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This diploma thesis focuses on the professional development of HR Officers in a selected organization. The main goal is to find out and describe the approach of HR Officers in the selected organization to their own professional development. The presented work is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, areas and terms related to the researched issue are defined. The first chapter deals with the field of personnel studies. Specifically, it is dedicated to HR Officers, their roles, HR activities, competencies and opportunities for further professional education. The second chapter focuses on the area of employee education and development. It deals with corporate education, systematic education, methods of education and development, and motivation and barriers in the further education of adults. The practical part of the thesis is devoted to the description of the methodology of the research investigation. For the purposes of the diploma thesis, a qualitative method was chosen, and a case study was chosen as the research design. The research was conducted using semi-structured interviews with six HR Officers. Attention was paid to five main topics: the HR profession, education and development within the organization, education and development within personal time off, motivation and barriers to professional development. Research has shown that HR Officers are very active in their education and development, not only within the employer organization, but also in their personal time off. The respondents especially appreciate the varied offer of educational activities, the quality of the courses offered and the large number of educational methods that the employer organization provides to its employees.
|