Umělá inteligence pro hru Calico
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hru Calico |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence for the Calico Game |
Klíčová slova: | Calico|desková hra|umělá inteligence|strategie|evoluční algoritmus |
Klíčová slova anglicky: | Calico|board game|artificial intelligence|strategy|evolutionary algorithm |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. Dita Chabičovská - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.09.2022 |
Datum zadání: | 30.09.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.07.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2024 |
Oponenti: | Mgr. Matyáš Lorenc |
Zásady pro vypracování |
Calico je hra po 1-4 hráče, jejíž cílem je naplnit pole šestiúhelníkovými dílky. Hráči jsou hodnoceni za počty sousedních políček se stejnou barvou nebo vzorem a za splnění dalších podmínek (ty mohou být pro každého hráče různé). Během hry si hráči mohou vždy vybrat jeden ze třech dílků na společné hromádce, která se postupně doplňuje náhodně vylosovanými dílky. Výběrem dílků hráč může ovlivnit jak svou hru, tak i to, jakého skóre jsou schopni dosáhnout protihráči. Cílem práce je implementovat hru Calico a umělou inteligenci pro ní.
Studentka nastuduje pravidla hry Calico a implementuje její počítačovou verzi s cílem vytvořit prostředí pro umělou inteligenci. Následně prozkoumá metody umělé inteligence používané v podobných hrách a na tomto základě implementuje několik typů umělé inteligence pro hru Calico. Implementované umělé inteligence vhodně porovná mezi sebou. |
Seznam odborné literatury |
[1] Chaslot, Guillaume. "Monte-carlo tree search." Maastricht: Universiteit Maastricht (2010).
[2] Millington, Ian, and John Funge. "Artificial intelligence for games." CRC Press, 2016. [3] Stuart Russell, Peter Norvig. "Artificial Intelligence: A Modern Approach". Person Education. 2021. ISBN: 978-1-292-40113-3 [4] Chudoba, Michal. Umělá inteligence pro deskovou hru Patchwork. Bakalářská práce. Univerzita Karlova. Praha. (2022). |