Využití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hře
Název práce v češtině: | Využití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hře |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Machine-learning methods in artificial-intelligence design for a turn-based game |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martin Pergel, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.09.2022 |
Datum zadání: | 22.09.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.10.2022 |
Zásady pro vypracování |
Uchazeč využije metody strojového učení pro návrh a implementaci automatu hrajícího turn-based hru. Po dohodě s vedoucím vytipuje vhodné prostředky pro implementaci, zaměří se zejména na využití genetických algoritmů pro tento účel. Součástí řešení bude demonstrace výsledku na hře, kterou uchazeč spolu s dalšími kolegy vyvíjí pro účely ročníkového projektu. |
Seznam odborné literatury |
D. M. Bourg, G. Seeman: AI for Game Developers, ISBN 0-596-00555-5, O’Reilly, 2004.
I. Millington: AI for Games, ISBN 978-1138483972, CRC Press, 2019. F. Buontempo: Genetic Algorithms and Machine Learning for Programmers: Create AI Models and Evolve Solutions, ISBN 978-1680506204, Pragmatic Programmers, 2019. L. Moroney: AI and Machine Learning for Coders: A Programmer's Guide to Artificial Intelligence, ISBN 978-1492078197, O’Reilly, 2020. |