Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Czech Primary Teachers’ Approach to English Pronunciation Teaching
Název práce v češtině: Přístup českých učitelů 1. stupně ZŠ k výuce výslovnosti anglického jazyka
Název v anglickém jazyce: Czech Primary Teachers’ Approach to English Pronunciation Teaching
Klíčová slova: výuka výslovnosti anglického jazyka, první stupeň ZŠ, žáci mladšího školního věku, angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky: English pronunciation teaching, primary level, young learners, English as a Foreign Language  
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.09.2022
Datum zadání: 22.09.2022
Datum a čas obhajoby: 06.09.2023 00:00
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1, C203/C3, 33 míst u lavice + 4 místa židličky se "stolečkem"
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
 
 
 
Zásady pro vypracování
- rešerše odborné literatury; popis současného stavu ve zvolené problematice
- příprava, tvorba a pilotáž dotazníkového šetření
- rozeslání dotazníků do vybraných ZŠ ve všech krajích ČR a sběr dat
- zpracování dat a vyvození závěrů
Seznam odborné literatury
Kirkova-Naskova, Anastazija & Henderson, Alice & Fouz-González, Jonas. (2021). English Pronunciation Instruction: Research-Based Insights. 10.1075/aals.19.
Junkyu Lee, Juhyun Jang, Luke Plonsky, The Effectiveness of Second Language Pronunciation Instruction: A Meta-Analysis, Applied Linguistics, Volume 36, Issue 3, July 2015, Pages 345–366, https://doi.org/10.1093/applin/amu040
Walker, R., Low, E., & Setter, J. (2021). English pronunciation for a global world. Oxford: Oxford University Press.
Derwing, T. M., & Munro, M. J. (2015). Pronunciation Fundamentals: Evidence-based Perspectives for L2 Teaching and Research (Vol. 42). John Benjamins Publishing Company.
Předběžná náplň práce
Cílem této diplomové práce je zjistit současný stav výuky výslovnosti anglického jazyka na základních školách v České republice. Za účelem dosažení uvedeného cíle tato práce zkoumá přístup českých učitelů k výuce anglické výslovnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve popisuje důležitost, cíl a obsah výuky výslovnosti spolu s její efektivitou a důvody, proč bývá zanedbávána. Dále poskytuje charakteristiku žáků mladšího školního věku, uvádí doporučení pro výuku výslovnosti na prvním stupni základní školy, popisuje integrativní přístup k výuce výslovnosti a zabývá se tím, jak probíhá výuka výslovnosti na základních školách v různých evropských zemích. Praktická část této diplomové práce představuje, analyzuje a komentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 108 českých učitelů základních škol a které se zaměřilo na jejich přístup k výuce výslovnosti. Výsledky výzkumu popisují pedagogické vzdělání učitelů v oblasti výslovnosti, jejich pohled na její výuku, způsob, kterým ji implementují do hodin anglického jazyka, důvody, proč někteří pedagogové vyučují výslovnost nesystematicky a změny, jež by podporovaly systematickou výuku výslovnosti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this diploma thesis is to ascertain the current state of English pronunciation teaching at primary schools in the Czech Republic by researching Czech teachers’ approach to it. The thesis comprises a theoretical and practical part. The theoretical part first describes the importance, aim, and content of pronunciation teaching as well as the effectiveness of pronunciation instruction and reasons for neglecting it. Furthermore, it characterizes young learners, gives recommendations for teaching pronunciation to them, describes an integrative approach to pronunciation teaching, and looks into how pronunciation is taught at primary schools in different European countries. The practical part of this diploma thesis presents, analyzes, and discusses the findings of a survey completed by 108 Czech primary teachers focusing on their approach to pronunciation teaching. The results of the survey describe the teachers’ pronunciation pedagogy training, their perspectives on pronunciation teaching, the way they implement it into their English lessons at primary schools, the reasons why some educators teach pronunciation spontaneously, and the changes which would facilitate systematic pronunciation teaching.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK