Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketingové strategie českých fotbalových klubů: Cílení na fanoušky skrze zápasové programy
Název práce v češtině: Marketingové strategie českých fotbalových klubů: Cílení na fanoušky skrze zápasové programy
Název v anglickém jazyce: Marketing Strategies of Czech Football Clubs: Targeting Fans through Match Programs
Klíčová slova: Návštěvnost na stadionu, demografická a geografická struktura, doprovodný program, atmosféra, zábava, zážitek, interakce, data, CRM, optimalizace, cílová skupina
Klíčová slova anglicky: Stadium attendance, demographic and geographic structure, matchday program, atmosphere, entertainment, experience, interaction, data, CRM, optimisation, target audience
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra managementu sportu (51-300100)
Vedoucí / školitel: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 24.08.2022
Datum zadání: 24.08.2022
Datum a čas obhajoby: 20.06.2024 09:00
Místo konání obhajoby: U20, H246, Zasedací místnost katedry managementu
Datum odevzdání elektronické podoby:31.05.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:31.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2024
Oponenti: Ing. Mgr. Michaela Kaprálková, M.A.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je představit doporučení ke zvýšení úrovně fanouškovského zážitku v den utkání s ohledem na cíle marketingových týmů v oslovování jimi definovaných segmentů lidí. Práce nabízí vzájemnou komparaci skrze rozhovory s vysoce postavenými marketingovými pracovníky vybraných prvoligových účastníků nejvyšší české fotbalové soutěže, doplněné o přímá pozorování a analýzu dat, zaměřující se na podstatu a odůvodnění jednotlivých kroků, které kluby v rámci doprovodného zápasového programu realizují v návaznosti na jejich strategické cílení.

Práce využívá kvalitativní přístup výzkumu u vybraných profesionálních fotbalových klubů nejvyšší české fotbalové soutěže, konkrétně hloubkové polostrukturované rozhovory s vysoce postavenými marketingovými pracovníky, zaměřující se na jejich vnímání, zkušenosti a rozhodovací procesy v oblasti marketingu společně s podstatou a odůvodněním jednotlivých kroků, které realizují. Výzkum dále zahrnuje přímá pozorování zápasových programů a analýzu dat shromážděných od fotbalových klubů a z veřejně dostupných zdrojů. Práce následně provádí komparativní analýzu, která umožňuje srovnání rozdílů a podobností v marketingových přístupech mezi jednotlivými pozorovanými subjekty.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to present recommendations to increase the level of fan experience on match day with regard to the objectives of marketing teams in reaching their defined segments of people. The thesis offers a cross-comparison through interviews with high-level marketers of selected first league participants of the highest Czech football competition, complemented by direct observation and data analysis, focusing on the essence and justification of the individual steps implemented by the clubs in the matchday programme in relation to their strategic targeting.

The thesis uses a qualitative research approach with selected professional football clubs in the top Czech football competition, specifically in-depth semi-structured interviews with high-level marketing staff, focusing on their perceptions, experiences and decision-making processes in the field of marketing, together with the essence and justification of the individual steps they implement. The research also includes direct observation of match programmes and analysis of data collected from football clubs and publicly available sources. The thesis then conducts a comparative analysis to compare the differences and similarities in marketing approaches between the observed entities.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK