Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komparace silově rychlostních parametrů u pravidelně trénujících a netrénujících dětí ve věku 11 – 15 let
Název práce v češtině: Komparace silově rychlostních parametrů u pravidelně trénujících a netrénujících dětí ve věku 11 – 15 let
Název v anglickém jazyce: Comparison of strength and speed parameters of regularly training and nontraining children at age 11 to 15
Klíčová slova: Atletický trénink, starší školní věk, trénink dětí, rychlostní schopnosti, silové schopnosti
Klíčová slova anglicky: Track and field, older school-age, children's training, speed abilities, strength abilities
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.08.2022
Datum zadání: 23.08.2022
Datum a čas obhajoby: 28.08.2024 13:30
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:04.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 28.08.2024
Oponenti: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Zpracovat odbornou literaturu zabývající se řešenou problematikou.
2) Příprava a realizace testování
3) Provést statistickou analýzu naměřených dat.
4) Porovnat výsledky výkonnosti u trénovaných a netrénovaných dětí ve vybraných motorických testech.
5) Formulovat závěry.
Seznam odborné literatury
1. BARTÁK, K., TÄUBNER, V. Základy fyziologie a psychologie tělesných cvičení. Hradec Králové: Pedagogická fakulta, 1990. 339 s. ISBN 80-7041-192-9
2. BOMPA, T. Conditioning Young Athletes. USA: Human Kinetics Publishers, 2015. 304 s. ISBN 14-9250-309-6
3. ČELIKOVSKÝ, S. a kolektiv Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 259 s.
4. DOSTÁL, E., VELEBIL, V. a kolektiv Didaktika školní atletiky. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1992. 260 s. ISBN 80-7066-257-3
5. DOVALIL, J. a kolektiv Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2007. 336 s. ISBN 978-80-7033-928-2
6. HÁJEK, B. a kolektiv Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova, 2003. 105 s. ISBN 80-7290-128-1
7. HAVEL, Z. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 1991. 95 s. ISBN 80-7044-028-7
8. CHOUTKA, M., DOVALIL, J. Sportovní trénink. 2. rozš. vyd. Praha: Olympia/Karolinum, 1991. 333 s. ISBN 80-7033-099-6
9. CHOUTKOVÁ, B. Vybrané kapitoly ze školní atletiky: Sportovní příprava mládeže. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 90 s.
10. CHOUTKOVÁ, B., FEJTEK. M. Atletika pro 5. - 8. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. 112 s. ISBN 80-04-24901-9
11. JEŘÁBEK, P. Atletická příprava: děti a dorost. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 192 s. ISBN 978-80-247-0797-6
12. KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. Praha: Portál, 2003. 149s. ISBN 80-7178-785-X
13. KAPLAN, A., VÁLKOVÁ, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 124 s. ISBN 978-80-7376-156-1
14. KOS, B., WÁLOVÁ, Z. Kondiční gymnastika. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985. 232 s.
15. LANGMEIER, J., KREJČÍKOVÁ, D. Vývojová psychologie. 3. vyd. Praha: Grada, 1998. 344 s. ISBN 80-7169-195-X
16. MILLEROVÁ, V. Základy atletického tréninku. Praha: Karolinum, 1994. 83 s. ISBN 80-7066-984-5
17. MILLEROVÁ, V. a kolektiv Běhy na krátké tratě: trénink disciplín. Praha: Olympia, 2002. 283 s. ISBN 80-7033-570-X
18. MILLEROVÁ, V., HLÍNA, J., KAPLAN, A., KORBEL, V. Běhy na krátké tratě. 1. vyd. Praha: Olympia, 2002. 288 s. ISBN 80-7033-570-X
19. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2001. 229 s. ISBN 80-7178-569-5
20. PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004. 198 s. ISBN 80-247-0683-0
21. PERIČ, T., DOVALIL, J. Sportovní trénink. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 160 s.ISBN 978-80-247-2118-7
22. PERIČ, T. a kolektiv Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2012. 176 s. ISBN 978-80-247-4218-2
23. PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky: Vývoj člověka do 15 let. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. 461 s.
24. REMPLEIN, H. Die seelische Entwicklung des Menschen im Kindesund Jugendalter. E. Reinhard, 1994. ISBN 978-34-970-0314-3
25. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. 171 s. ISBN 80-7184-659-7
26. SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas adolescentů. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2001. 127 s. ISBN 80-86317-13-7
27. VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 210 s. ISBN 80-246-0015-3
28. VANDROLOVÁ, D. Základy atletického tréninku dětí a mládeže. Praha: Olympia, 2003. ISBN 80-7033-770-2
29. ZAHRADNÍK, D., KORVAS, P. Základy sportovního tréninku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-5890-3
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce bude komparace silově rychlostních parametrů u pravidelně trénujících a netrénujících dětí ve věku jedenáct až patnáct let. Pro splnění hlavního cíle byl vymezen i cíl pracovní: porovnání výkonnosti ve vybraných motorických testech (běh na 20 m letmo a skok daleký z místa) u vybrané skupiny trénovaných a netrénovaných dětí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this diploma thesis is comparison of strength and speed parameters of regularly training and nontraining children at age 11 to 15. I also formulated a work goal which is comparison of trained and nontrained children‘s performace in selected motor tests (twenty meter sprint and long jump from a standing position).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK