Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Scholarita dítěte se selektivním mutismem
Název práce v češtině: Scholarita dítěte se selektivním mutismem
Název v anglickém jazyce: Scholarship of a child with selective mutism
Klíčová slova: Selektivní mutismus, scholarita, narušená komunikační schopnost, verbální a neverbální komunikace, projevy poruchy
Klíčová slova anglicky: Selective mutism, scholarship, impaired communication ability, verbal and non-verbal communication, manifestations of the disorder
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Mottlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.08.2022
Datum zadání: 23.08.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.08.2022
Datum a čas obhajoby: 21.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2023
Oponenti: PhDr. Jana Procházková
 
 
 
Seznam odborné literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, 2012. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
DLOUHÁ, Olga, 2017. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén. ISBN 978-80-7492-314-2.
DUŠEK, Karel a Alena VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, 2015 Diagnostika a terapie duševních poruch. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4826-9.
FRANCLOVÁ, Marta, 2013. Zahájení školní docházky. Praha: Grada
HARTMANN, Boris a LANGE, Michael, 2008. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti. Rádce pro rodinné příslušníky, postižené, terapeuty a pedagogy. 1. vyd. Praha: TRITON. 88. ISBN 978-80-7387-021-8.
HELUS, Zdeněk, 2004. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-888-0.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-1110-9.
KLUGEROVÁ, Jarmila, 2017. Komunikace v teorii a praxi speciální pedagogiky. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-7452-128-7.
KOCUROVÁ, Marie, 2002. Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy: specifické poruchy učení z pohledu vzdělávacích šancí : Monografie. Dobrá Voda u Pelhřimova: Aleš Čeněk. ISBN 80-86473-23-6.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2007. Mutismus: metodika reedukace. Praha: Septima. ISBN 978-80-7216-241-3.
MEZERA, Antonín, 1997. Slovník odborných termínů psychologického poradenství a speciální pedagogiky.
NEUBAUER, Karel, 2018. Kompendium klinické logopedie: diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1390-1.
PRŮCHA, Jan, MAREŠ, Jiří, WALTEROVÁ, Eliška, 2003. Pedagogický slovník. 4. aktualizované vydání. Praha: Portál,. ISBN 80-7178-772-8.
ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA Ivan, 2003. Klinická logopedie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-546-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé, doplněné a přepracované. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
ZEZULKOVÁ, Eva, 2014. Žák s narušenou komunikační schopností v procesu edukace. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, s. 77-97. ISBN 978-80-7464-695-9
AMERICAN PSYCHIATRIC ASSOCIATION, 2013. Highlights of Changes from DSM-IV-TR to DSM-5. Diagnostic and statistical manual of mental disorders, s. 7. 5. vydání. https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596
ELIZUR, Yoel, PEREDNIK Ruth, 2003. Prevalence and Description of Selective Mutism in Immigrant and Native Families: A Controlled Study. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry. ELSEVIER, [online]. č. 42(12) s. 1451 – 1459. ISSN 0890-8567.
DYLEVSKÝ, Ivan a JEŽEK, Petr, 2014. Korové analyzátory. Základy funkční anatomie člověka. In: vos.palestra.cz [online]. [cit. 12.3.2023]. Dostupné z https://vos.palestra.cz/skripta/anatomie/15a6a2.htm.
HAYDEN, Torey L., 1980, Classification of Elective Mutism. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, [online]. svazek 19, vydání 1., s. 118 - 133, DOI: https://doi.org/10.1016/S0002-7138(09)60657-9
JEHLIČKOVÁ, Jiřina a VAŇKOVÁ Silvie, 2015. Narušení komunikačních schopností. In: katalogpo.upol.cz [online]. [cit. 11.3.2023]. Dostupné z http://katalogpo.upol.cz/naruseni-komunikacnich-schopnosti/pomucky/4-4-1-didakticke-pomucky-2/.
LANGDON, Henriette W., STARR, Maxine B.L., 2019. Spolupráce mezi logopedem (SLP) a manželským a rodinným terapeutem (MFT) v léčbě selektivního mutismu: zpráva o případové studii. Listy klinické logopedie. VARIA, [online]. č. 1, s 78-80. 2570-6179.
PEREIRA, C. Rodrigues, ENSINK, Judith B.M., GÜLDNER, Max G., KAN, Kees J., DE JONGE, Maretha V., LINDAUER, Ramón J.L., UTENS, Elisabeth M.W.J., 2020. Effectiveness of a behavioral treatment protocol for selective mutism in children: Design of a randomized controlled trial. Contemporary Clinical Trials Communications. ELSEVIER, [online]. č. 19, s 1-2. 2451-8654.
REMSCHIMDT, Helmut, POLLER, Mathias, HERPETZ-DAHLMANN, Beate, HENNIGHAUSEN, Klaus, GUTENBRUNNER, 2021. Cornelius. A follow-up study of 45 patients with elective mutism. European Archives of Psychiatry and Clinical Neurosciences [online]. 251, s.284–296. DOI: 10.1007/PL00007547.
SHARKEY, Louise, MCNICHOLAS, Fiona, 2008. ‘More than 100 years of silence’, elective mutism. European child & adolescent psychiatry [online]. 17, s. 256. DOI: 1007/s00787-007-0658-4.
WONG, Priscilla, 2010. Selective mutism: a review of etiology, comorbidities, and treatment. Psychiatry (Edgmont). [online] Mar;7(3):23-31. PMID: 20436772; PMCID: PMC2861522.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK