Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka venku v hodinách tělesné výchovy na základních školách v ČR
Název práce v češtině: Výuka venku v hodinách tělesné výchovy na základních školách v ČR
Název v anglickém jazyce: Outdoor learning in physical education classes in primary schools in the Czech Republic
Klíčová slova: učení venku; aktivity v přírodě; výchova v přírodě; přírodní prostředí
Klíčová slova anglicky: outdoor learning; outdoor activities; outdoor education; natural environment
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500)
Vedoucí / školitel: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.06.2022
Datum zadání: 17.06.2022
Datum a čas obhajoby: 10.06.2024 07:30
Datum odevzdání elektronické podoby:29.05.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:29.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2024
Oponenti: Mgr. Lukáš Psohlavec
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zmapovat současný stav výuky venku v hodinách tělesné výchovy ve dvou vybraných školách v ČR. Srovnání výuky v městské a venkovské škole.
Seznam odborné literatury
Odborná literatura:
Bunting C. J. (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education. Champaign: Human Kinetics.
Cooper, G. (1998). Outdoors with young people. Russel House Publishing Limited: Dorset.
Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě. Ohrožený druh? Praha: Ministerstvo životního prostředí.Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě. Ohrožený druh? Praha: Ministerstvo životního prostředí.
Daniš, P. (2018). Tajemství školy za školou. Praha: Ministerstvo životního prostředí.
Hendl, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Louv, R. (2005). Last child in the woods: Saving our children from nature-deficit disorder. Chapel Hill: Algonquin Books.
Quay, J., Gray, T., Thomas, G. et al. (2020). What future/s for outdoor and environmental education in a world that has contended with COVID-19? Journal of Outdoor and Environmental Education, 23, 93–117. https://doi.org/10.1007/s42322-020-00059-2.
Keighley, p. (1998). Learning Through First Hand Experiences Out of Doors: The Contribution Which Outdoor Education Can Make to Children´s Learning in the Context of the National Curriculum. National Association for Outdoor Education.
Neuman et al (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál.

Diplomové práce:
Adamec, M. (2012). Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.
Kunst, T. (2006). Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.
Pelikán, K. (2012). Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.
Tumová, E. (2004). Současný stav výuky aktivit a sportů v přírodě na vybraných školách. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.
Váchová, K. (2003). Výzkum zařazování sportů a pobytu v přírodě do výuky tělesné výchovy na základních a středních školách v Královéhradeckém kraji. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.
Předběžná náplň práce
září 2022 - struktura a osnova BP
říjen 2022 - vytvoření dotazníku
do konce roku 2022 – rešerše literatury (teoretická část)
listopad 2022-únor 2023 – distribuce a sběr dotazníků
březen 2023 – analýza výzkumného materiálu
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK