Výuka venku v hodinách tělesné výchovy na základních školách v ČR
Název práce v češtině: | Výuka venku v hodinách tělesné výchovy na základních školách v ČR |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Outdoor learning in physical education classes in primary schools in the Czech Republic |
Klíčová slova: | učení venku; aktivity v přírodě; výchova v přírodě; přírodní prostředí |
Klíčová slova anglicky: | outdoor learning; outdoor activities; outdoor education; natural environment |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.06.2022 |
Datum zadání: | 17.06.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 10.06.2024 07:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.05.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 29.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.06.2024 |
Oponenti: | Mgr. Lukáš Psohlavec |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce:
Zmapovat současný stav výuky venku v hodinách tělesné výchovy ve dvou vybraných školách v ČR. Srovnání výuky v městské a venkovské škole. |
Seznam odborné literatury |
Odborná literatura:
Bunting C. J. (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education. Champaign: Human Kinetics. Cooper, G. (1998). Outdoors with young people. Russel House Publishing Limited: Dorset. Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě. Ohrožený druh? Praha: Ministerstvo životního prostředí.Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě. Ohrožený druh? Praha: Ministerstvo životního prostředí. Daniš, P. (2018). Tajemství školy za školou. Praha: Ministerstvo životního prostředí. Hendl, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. Louv, R. (2005). Last child in the woods: Saving our children from nature-deficit disorder. Chapel Hill: Algonquin Books. Quay, J., Gray, T., Thomas, G. et al. (2020). What future/s for outdoor and environmental education in a world that has contended with COVID-19? Journal of Outdoor and Environmental Education, 23, 93–117. https://doi.org/10.1007/s42322-020-00059-2. Keighley, p. (1998). Learning Through First Hand Experiences Out of Doors: The Contribution Which Outdoor Education Can Make to Children´s Learning in the Context of the National Curriculum. National Association for Outdoor Education. Neuman et al (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál. Diplomové práce: Adamec, M. (2012). Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku. Diplomová práce. Praha: UK FTVS. Kunst, T. (2006). Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol. Diplomová práce. Praha: UK FTVS. Pelikán, K. (2012). Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Diplomová práce. Praha: UK FTVS. Tumová, E. (2004). Současný stav výuky aktivit a sportů v přírodě na vybraných školách. Diplomová práce. Praha: UK FTVS. Váchová, K. (2003). Výzkum zařazování sportů a pobytu v přírodě do výuky tělesné výchovy na základních a středních školách v Královéhradeckém kraji. Diplomová práce. Praha: UK FTVS. |
Předběžná náplň práce |
září 2022 - struktura a osnova BP
říjen 2022 - vytvoření dotazníku do konce roku 2022 – rešerše literatury (teoretická část) listopad 2022-únor 2023 – distribuce a sběr dotazníků březen 2023 – analýza výzkumného materiálu |