Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Edukace jako součást komplexní práce sestry na transplantační jednotce kostní dřeně FN Motol
Název práce v češtině: Edukace jako součást komplexní práce sestry na transplantační jednotce kostní dřeně FN Motol
Název v anglickém jazyce: Nurse education as a part of comprehensive nursing work at bone marrow transplant unit in the Motol University Hospital
Klíčová slova: Edukace, edukační proces, komunikace, rodiče, pacient, transplantace kostní dřeně
Klíčová slova anglicky: Education, education process, comunication, parents, patient, transplant of bone morrow
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav ošetřovatelství (13-342)
Vedoucí / školitel: PhDr. Šárka Tomová, MPH, Ph.D. et Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.05.2022
Datum zadání: 20.05.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2023
Datum a čas obhajoby: 01.06.2023 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.04.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:23.04.2023
Do kdy má student odevzdat:23.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2023
Oponenti: PhDr. Hana Nikodemová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v platném opatření děkana.

Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody).

Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry.

Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu.

Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít.
Seznam odborné literatury
CETKOVSKÝ, Petr et al. Transplantace kostní dřeně a periferních hematopoetických buněk. První vydání. Praha: Galén, [2016], ©2016. xviii, 460 stran. ISBN 978-80-7492-267-1.
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 77 s. Sestra. ISBN 978-80-247-2171-2.
MALACH, Josef. Pedagogika jako obecná teorie edukace. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007. 132 s. ISBN 978-80-7368-291-0.
SIKOROVÁ, Lucie. Dětská sestra v primární a komunitní péči. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 184 s. Sestra. ISBN 978-80-247-3592-4.
ŠULISTOVÁ, Radka a Trešlová, Marie. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7394-246-5.
ŠVOJGROVÁ, Mája, Koza, Vladimír a Hamplová, Alice. Transplantace kostní dřeně: průvodce Vaší léčbou. 2. vyd. Plzeň: Apexart (F.S. Publishing) nákladem Nadace pro transplantace kostní dřeně, 2011. 126 s. ISBN 978-80-903560-6-1.
ANTIN, Joseph H a Deborah Yolin RALEY. Manualof stem cell and bone marrowtransplantation: rethinkinghow public schoolsidentify, reward, and retaingreateducators. 4th ed. New York: Cambridge University Press, 2009, vii, 177 p. Cambridge medicine. ISBN 05-216-9975-4
MAZIARZ, Richard T. (ed.) — SLATER, Susan (ed.). Blood and marrowtransplant handbook: comprehensiveguideforpatient care. New York : Springer, c2011. ISBN: 978-1-4419-7505-8.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se bude zabývat edukačním procesem na dětské transplantační jednotce kostní dřeně ve FN Motol. Edukační proces zde probíhá ve 4 etapách, kdy na samotném edukačním procesu se podílí jak lékař, psychosociální pracovník, sestra, tak i samotný pacient a jeho rodina. Práce bude zaměřena na specifikace ošetřovatelské péče na tomto oddělení a edukaci v rámci tohoto edukačního procesu, kdy se již sestra sama zapojuje do edukace pacienta a jeho rodiny při příjmu pacienta na transplantační jednotku. Na základě výsledků dotazníkového šetření bude provedeno zhodnocení přínosu vícestupňové edukace oproti edukaci u pacientů, kteří prošli pouze edukací jednorázovou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the Bachelor´s thesis is the educational process at the children´s bone marrow transplant unit at the Motol University Hospital. This educational process has 4 stages, namely a doctor, a psychosocial worker, a nurse and a patient with a family. The work will focus on the specifications of nursing care in this unit and education in this educational process, where the nurse is already involved in the education of the patient and his family when the patient is admitted to the transplant unit. Based of the results of the questionnaire survey, a comparison and evaluation of the benefits of multilevel education versus one-time education with selected patients will be performed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK