Cílem práce je porozumět zkušenosti výtvarného umělce jakožto kreativního tvůrce a podnikatele. Jedná se o kvalitativní práci, metodou sběru dat bude polostrukturovaný rozhovor a pro doplnění dat bude využito dostupných zdrojů, jako jsou webové stránky a sociální sítě umělců. Jako podnětové materiály k rozhovoru mohou být využita i konkrétní díla umělců. K analýze rozhovorů bude pravděpodobně přistoupeno metodou IPA. Zjištění budou následně diskutována ve vztahu k dosavadním výzkumům.
Seznam odborné literatury
O’Reilly, D. (2005). The marketing/creativity interface: a case study of a visual artist. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 10(4), 263–274. doi:10.1002/nvsm.30
Kulka, J. (2008). Psychologie umění. Grada.
Smith, J. A., Flowers, P., & Larkin, M. (2009). Interpretative Phenomenological Analysis: Theory, Method and Research. SAGE Publications.
Lehman, K., & Wickham, M. (2014). Marketing orientation and activities in the arts-marketing context: Introducing a Visual Artists’ Marketing Trajectory model. Journal of Marketing Management, 30(7-8), 664-696. https://doi.org/10.1080/0267257X.2013.838987
Předběžná náplň práce
Polostrukturované rozhovory budou nahrávány a realizovány s 3-4 výtvarnými umělci, kteří se živí primárně svou vlastní uměleckou tvorbou, kterou tedy musejí nějakým způsobem propagovat a prodávat. Cílem práce je porozumět jejich individuální zkušenosti, kdy jsou jak kreativními tvůrci, tak podnikateli.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Semi-structured interviews will be recorded and carried out with 3-4 visual artists who make a living primarily from their own artistic work, which they must therefore promote and sell in some way. The aim of the research is to understand their individual experience as they are both artistic creators and entrepreneurs.