Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Název práce v češtině: Vliv na vyprávění a metodu grafického zápisu při výuce klavírních děl.
Název v anglickém jazyce: The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Klíčová slova: Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních not.
Klíčová slova anglicky: Piano methods, teaching piano, graphic, narrative, musical reading, analysis of piano notes.
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vartan Agopian, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.04.2022
Datum zadání: 28.04.2022
Datum a čas obhajoby: 24.05.2023 12:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2023
Předmět: Diploma Thesis (OSZD105MU)
Oponenti: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Ve výuce hry na klavír mají nové metody a strategie zlepšit výkon a urychlit proces učení. K vývoji těchto přístupů a metodologií vedlo pozorování, že při učení na nástroj existují určité problémy, dané polyfonní strukturou klavírního nástroje, současnou vokalizací obou rukou a čtením dvou různých tónin. Cílem práce je prozkoumat vliv grafické a narativní metody na studenty při výuce klavírních děl. V této studii se místo toho, abychom hudbu vnímali sluchově, zkoumali otázky, jak ji můžeme přenést na studenty, abychom poskytli vícenásobné vnímání pomocí vizuální studie a studie založené na příběhu. Kromě toho je tato studie důležitá pro budoucí experimentální výzkumy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In piano instruction, new methods and strategies are intended to improve performance and accelerate up the learning process. The observation that there are some challenges in learning an instrument, given the polyphonic structure of the piano instrument, the simultaneous vocalization of both hands, and the reading of two different keys, is what led to the development of these approaches and methodologies. The aim of the thesis investigates the effect of graphic and narrative methods on students while learning piano works. In this study, rather than perceiving music auditorily, the questions of how we can transfer it to students in order to provide multiple perception with a visual and story-based study are investigated. In addition, this study is important for future experimental research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK