Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití příběhů v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Název práce v češtině: Využití příběhů v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: The use of stories in science education at primary school
Klíčová slova: základní škola|experimenty|příběhy|fyzika|materiály pro učitele
Klíčová slova anglicky: primary school|experiments|stories|physics|materials for teachers
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.09.2022
Datum zadání: 16.09.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.10.2022
Konzultanti: PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Provést rešerši mezinárodní i domácí literatury týkající se zaměření práce.
Zmapovat praktické zkušenosti s využitím storytellingu ve školách a mimoškolních organizacích v ČR a seznámit se s vybranými zkušenostmi ze zahraničí.
Navázat na zkušenosti z bakalářské a diplomové práce a navrhnout ucelený soubor aktivit pro podporu přírodovědného vzdělávání na prvním stupni ZŠ využívající prvky storytellingu doplněný pracovními listy pro žáky a didaktickými materiály pro učitele.
Realizovat navržené aktivity se žáky a vyhodnotit tuto realizaci.
Sledovat a vyhodnotit, jak učitelé pracují s připravenými didaktickými materiály.
Prezentovat průběžné a finální výsledky na českých i mezinárodních konferencích o vzdělávání a zpřístupnit je pedagogické veřejnosti.
Seznam odborné literatury
Alexander, R. (2006). Towards dialogic teaching: Rethinking classroom talk. Cambridge: Dialogos.
Bell, J. (2005). Doing your research project: a guide for first-time researchers in education, health and social science. Maidenhead: Open University Press.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (Eds.) (2005). The SAGE handbook of qualitative research. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.
Driver, R., Guesne, R. & Tiberghien, A. (1985). Children's ideas in science. Milton Keynes: Open University Press.
Fraser, J. B., McRobbie, C. J., & Tobin, K. G. (Eds.). (2012). Second international handbook of science education. Dordrecht: Springer.
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Hendl, J. (2009). Kvalitativní pedagogický výzkum. Praha: Portál.
Lefstein, A., & Snell, J. (2014). Better than best practice: Developing teaching and learning through dialogue. London: Routledge.
Lemke, J. L. (1990). Talking Science: Language, Learning and Values. Norwood, NJ: Ablex.
Metodický portál RVP.CZ [online]. [cit. 2022-04-11]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz
Murphy, Dr. Clíona, Ms Nicola Broderick a Ms Lyndsay Kenny. Real science for young scientists. Drumcondra: St Patrick’s College, 2015. ISBN 9780992727628.
Pottle J. & Smith C. Science Through Stories: Teaching Primary Science with Storytelling. Hawthorn Press, 2015. ISBN 1907359451
Švaříček, R., & Šeďová, K. (Eds.). (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK