Adaptive generated encounters in a rogue-like role-playing video game
Název práce v češtině: | Adaptivní generování střetů v počítačové rogue-like RPG hře |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Adaptive generated encounters in a rogue-like role-playing video game |
Klíčová slova: | procedurální generování obsahu|počítačové hry|hry na hrdiny |
Klíčová slova anglicky: | procedural content generation|computer games|role playing games |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vojtěch Černý |
Řešitel: | Bc. Tomáš Guth Jarkovský - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.04.2022 |
Datum zadání: | 08.04.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.04.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 07.02.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.01.2023 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 06.01.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.02.2023 |
Oponenti: | RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
When creating a video game, it is desirable to provide the player with a fun and challenging experience. But whenever there are a lot of player choices and playstyle options, every playthrough will provide a different level of difficulty and enjoyment.
The goal of the thesis is to create an RPG dungeon crawling game in the Unity engine and introduce an algorithm for procedural generation of adequately difficult enemy encounters. This algorithm will run simulated battles to test the difficulty, taking into account the player's strengths and weaknesses, and adequately adjust the battle parameters. The game with the algorithm will be further evaluated by human players to measure their enjoyment and perceived difficulty. |
Seznam odborné literatury |
FREIKNECHT, J., & EFFELSBERG, W.. Procedural generation of multistory buildings with interior.
BUCKLEW, B: Data-Driven Engines of Qud and Sproggiwood SHAKER, Noor, Julian TOGELIUS and Mark J. NELSON. Procedural Content Generation in Games VANHATUPA, Juha-Matti. Guidelines for personalizing the player experience in computer role-playing games XUE, Su, Meng WU,John KOLEN, Navid AGHDAIE and Kazi A. ZAMAN. Dynamic Difficulty Adjustment for Maximized Engagement in Digital Games |