Vliv rodiny na komunikaci sluchově postižených dětí ve speciální MŠ
Název práce v češtině: | Vliv rodiny na komunikaci sluchově postižených dětí ve speciální MŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Family influence on communication of hearing impaired children in a special kindergarten |
Klíčová slova: | Mateřská škola, komunikace, sluchové postižení, rodina |
Klíčová slova anglicky: | Kindergarten, communication, hearing impairment, family |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jana Poláčková |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.04.2022 |
Datum zadání: | 06.04.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.04.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2023 |
Oponenti: | PhDr. Jana Mottlová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. volba tématu a cíle práce
2. teoretická část a její rozdělení 3. praktická část - cíle, metody,hypotézy, vlastní šetření 4. závěr a zhodnocení práce |
Seznam odborné literatury |
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Sociální komunikace: [texty k distančnímu a kombinovanému studiu]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1357-4.
BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, 2013. Odmaturuj!. ISBN 978-80-7358-231-9. FACUNA, PHD., PhDr. Jozef a prof. PhDr. René LUŽICA, ARTD. Rómska kultúra. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, P.O.Box 26, Pluhová 8, 830 00 Brati slava, 2017. ISBN 978-80-8118-188-7. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4674-6. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. HUTYROVÁ, Miluše, VALENTA, Milan, ed. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6 HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0. JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 12. vydání. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2021. ISBN 978-80-7182-319-3. JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7. KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9. 58 MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5034-7 PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3. PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978–80-247–3470-5. STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60 STRNADOVÁ, Věra. Úvod do surdopedie. Liberec: Technická univerzita, 2002. ISBN 80-7083-564-8. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé, doplněné a přepracované. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. Autozomálně recesivní [online]. 2022 [cit. 2022-12-27]. Dostupné z: https:// www.nzip.cz/rejstrikovy-pojem/4970/ Český statistický úřad: Úroveň plodnosti v Česku patřila loni k nejvyšším v EU [online]. 2022 [cit. 2023-03-30]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/uroven- plodnosti-v-cesku-patrila-loni-k-nejvyssim-v-eu VAVROUŠKA, Petr a ČRo. Radiožurnál: Za větší počet romských dětí ve speciálních školách může incest, tvrdí slovenská vláda [online]. 2015 [cit. 2023-02-10]. Dostupné z: https://radiozurnal.rozhlas.cz/za-vetsi-pocet-romskych-deti-ve-specialnich-skolach- muze-incest-tvrdi-slovenska-8106818 59 20. ZŠ, MŠ a SŠ pro sluchově postižené České Budějovice ZŠ, MŠ a SŠ pro sluchově postižené České Budějovice: Informace o MŠ [online]. [cit. 2023-03-22]. Dostupné z: https://www.sluchpostcb.cz/c-120-o-nasi-skolce.html |