skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
06.04.2022
Datum zadání:
17.04.2023
Datum a čas obhajoby:
16.05.2023 08:30
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:
17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby:
16.05.2023
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti:
PhDr. Radka High, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s odlišným mateřským jazykem, konkrétně ukrajinských dětí příchozích po vypuknutí válečného konfliktu na Ukrajině. V teoretické části, která má čtyři hlavní kapitoly nejprve vymezuji, koho považujeme za dítě s odlišným mateřským jazykem, proč je nazýváme právě tímto termínem a jak funguje jejich vzdělávání v českých mateřských školách. Dále v ní píši o socializaci dětí a o aktuálních zprávách o Ukrajincích v českých školách. Na to navazuji druhou a třetí kapitolou, ve které se zabývám státními institucemi a neziskovými organizacemi nabízející podporu v tématu začleňování dětí s odlišným jazykem. Poslední kapitola popisuje různé metody výuky a typy organizací výuky. V praktické části je prezentován výzkum, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Hlavním cílem mého výzkumu bylo zjistit, jaké jsou zkušenosti učitelek se začleňováním ukrajinských dětí. Z odpovědí víme, že i přes různé potíže jsou zkušenosti učitelů vesměs pozitivní a učitelky to berou především jako novou zkušenost v jejich praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor's thesis deals with the integration of children with a different mother language, specifically Ukrainian children arriving after the outbreak of the war in Ukraine. In the theoretical part which has four main chapters I first define who we consider as a child with a different mother language, why we call them this particular term and how their education works in Czech kindergartens. In this chapter I also write about the socialization of children and current news about Ukrainians in Czech schools. I continue this with the second and third chapters in which I deal with state institutions and non-profit organizations offering support in the topic of inclusion of children with a different language. The last chapter describes different teaching methods and types of teaching organizations. In the practical part research is presented which was carried out using the questionnaire survey method. The main goal of my research was to find out what are the experiences of teachers with the inclusion of Ukrainian children. From the answers we know that despite the various difficulties the teachers experiences are generally positive and the teachers take it primarily as a new experience in their practice.