Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Concepts of Childhood in Children’s Television: the Normalization co-production of “Pan Tau”
Název práce v češtině: Koncepty dětství v dětských televizních pořadech: normalizační koprodukce Pana Tau
Název v anglickém jazyce: Concepts of Childhood in Children’s Television: the Normalization co-production of “Pan Tau”
Klíčová slova: dětství; autorita; normalizace; televize; Pan Tau
Klíčová slova anglicky: childhood; authority; Normalization; television; Pan Tau
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Program Orální historie - soudobé dějiny (24-KOHSD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Petr Wohlmuth, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.03.2022
Datum zadání: 31.03.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.06.2022
Datum odevzdání elektronické podoby:24.06.2022
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2022
Předmět: Bachelor Thesis Defense (YBAJSZ01)
Oponenti: PhDr. Přemysl Houda, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Brdička, Jan. 2017. Otto Simanek: Pan Tau... a nejen on. Praha: Nakladatelství ČAS.

Dülmen, Richard van. 2000. Historische Anthropologie: Entwicklung, Probleme, Aufgaben. Köln Weimar Wien: Bölhau.

Geertz, Clifford. 1973. “Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture.” In The Interpretation of Cultures: Selected Essays, 3–30. New York: Basic Books.

Hulík, Štěpán. 2012. Kinematografie zapomnění: počátky normalizace ve Filmovém studiu Barrandov (1968-1973). Praha: Academia.

Křístek, Václav. 2018. Prahou s panem Tau a Arabelou. Česká televize. https://www.ceskatelevize.cz/porady/11811852873-prahou-s-panem-tau-a-arabelou/.

Millei, Zsuzsa, Iveta Silova, and Susanne Gannon. 2019. “Thinking through Memories of Childhood in (Post)Socialist Spaces: Ordinary Lives in Extraordinary Times.” Children’s Geographies, August, 1–14. https://doi.org/10.1080/14733285.2019.1648759.

Monaco, James. 2009. How to Read a Film: Movies, Media, and beyond: Art, Technology, Language, History, Theory. 4th ed., Completely rev. and Expanded. Oxford ; New York: Oxford University Press.

Oates-Indruchová, Libora. 2018. “A Dulled Mind in an Active Body: Growing Up as a Girl in Normalization Czechoslovakia.” In Childhood and Schooling in (Post)Socialist Societies, edited by Iveta Silova, Nelli Piattoeva, and Zsuzsa Millei, 41–61.
Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-62791-5_3.

Polák, Jindřich. 1970. “Pan Tau.” česká televize. https://decko.ceskatelevize.cz/pan-tau.

Srubar, Helena. 2008. Ambivalenzen Des Populären: Pan Tau Und Co. Zwischen Ost Und West. Erfahrung, Wissen, Imagination : Schriften Zure Wissenssoziologie, Bd. 16. Konstanz: UVK.

Strobel, Hans, ed. 1982. Der Kinderfilm in der Tschechoslowakei. München: Kinderkino München e.V. http://www.kjk-muenchen.de/sonderdrucke/KJK_Sonderdruck_1866.pdf.

———, ed. 1989. Der neue Deutsche Kinderfilm 1970-1989. Kinderfilme der Bundesrepublik Deutschland - Eine Bestandsaufnahme. München: Kinderkino München e.V. http://www.kjk-muenchen.de/archiv/index.php?id=1869.

Winkler, Martina. 2017. Kindheitsgeschichte: eine Einführung. Erste Aufl. V & R Academic. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
Předběžná náplň práce
Dětský televizní seriál o Panovi Tau představoval první z mnoha koprodukcí mezi SRN a Československem během takzvané normalizace. Projekt zaznamenal velký úspěch, paradoxně mnohem intenzivnější v SRN. Tato bakalářská práce vychází z toho, že koncept dětství je jedním z ústředních témat v Panovi Tau. Text se snaží analyzovat význam tohoto konceptu ve vztahu k úspěchu seriálu na obou stranách železné opony. Text se hlásí ke konceptům historické antropologie (van Dülmen 2000) a také konceptům kultury Clifforda Geertze (1973) a poskytuje analýzu a interpretaci několika klíčových kulturních konceptů, propojených s reprezentacemi dětství v seriálu Pan Tau: koncept stárnutí a dospívání, koncept řádného dětství a koncept vztahování se autoritě a jejího zobrazování. Výzkum se zaměří zejména na performanci několika dětských postav ve smyslu projevování výše zmíněných konceptů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The children’s series Pan Tau was the first of many co-productions between West Germany and Czechoslovakia during so called Normalization. It was a considerable success in both countries, but paradoxically even more so in West Germany. This thesis establishes “childhood” as one of the central themes in Pan Tau and aims to analyse its relevance to the success of the show across the Iron Curtain. Adhering to the concepts of historical anthropology (van Dülmen 2000) and based on concept of culture by Clifford Geertz (1973), the thesis analyses and provides interpretation of several central cultural concepts, connected with Pan Tau’s representations of childhood: the concept of growing up and maturing, the concept of proper childhood and the concept of dealing with and representing authority. The research will focus on a performance of a number of child characters and their specific interpretation of concepts mentioned above.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK