Cílem této práce je popsat a porovnat cestovní chování fotbalových fanoušků při návštěvách fotbalových utkání. Rozdíly očekáváme nejen v četnosti návštěv podporujících svůj oblíbený klub při domácích a venkovních utkáních, ale zejména ve způsobu a organizaci vyjížďky za svými kluby (četnost, cíl, dopravní prostředek, oranizace, spolucestující, trávení času v místě utkání apod.). Předpokládáme, že velké pražské kluby budou mít fanouškovskou základnu rozmístěnou více po republice než kluby provinční kluby - např. Viktoria Plzeň, Zbrojovka Brno nebo Sigma Olomouc budou mít fanoušky více koncentrované ve svém kraji. Velmi specifickou skupinou budou zápasy v evropských pohárech, které české kluby pravidelně hrají a na které se každoročně vypravuje mnoho fanoušků. V neposlední řadě můžeme zjišťovat, zda a jak do tohoto chování zasáhla pandemie v posledních dvou letech. V práci se budeme věnovat vybraným klubům a fanouškům v 1. české fotbalové lize a vynecháme utkání národního týmu, které by svou specifičností změnil výsledky práce.