Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Charakteristika digitálních a imaginárních hrdinů z pohledu dospívajících na základě konceptu digitální empatie
Název práce v češtině: Charakteristika digitálních a imaginárních hrdinů z pohledu dospívajících na základě konceptu digitální empatie
Název v anglickém jazyce: Characteristics of digital heroes and imaginary heroes from the perspective of adolescents based on the concept of digital empathy
Klíčová slova: : imaginární hrdinové, digitální hrdinové, digitální empatie, zkušenost dospívajících, para-friendship, imaginární společníci
Klíčová slova anglicky: imaginary heroes, digital heroes, digital empathy, experiences of youths, para- frienship, imaginary companion
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie a věd o životě (24-KPVZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Javornicky Brumovská, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.03.2022
Datum zadání: 08.03.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.03.2022
Datum odevzdání elektronické podoby:21.06.2023
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YBOS001)
Oponenti: Mgr. Lukáš Hejtmánek, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
1. Friesem, Y. (2016). Empathy for the digital age: Using video production to enhance social, emotional, and cognitive skills. In Emotions, technology, and behaviors (pp. 21-45). Academic Press.
2. Gleason, T. R. (2013). Imaginary relationships. In M. Taylor (Ed.), Handbook of the development of imagination (pp. 251–271). Oxford, U.K.: Oxford University Press

3. Tukachinsky, R. (2010). Para-romantic love and para-friendships: Development and assessment of a multiple-parasocial relationships scale.

4. Zahavi, D. (2010). Empathy, Embodiment, and Interpersonal Understanding: From Lipps to Schutz. Inquiry, 53(3), 285–306. doi:10.1080/00201741003784663

5. Ballantine, P. W., & Martin, B. A. (2005). Forming parasocial relationships in online communities. ACR North American Advances.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je charakterizace digitálních a imaginárních hrdinů z pohledu dospívajících na základě konceptu digitální empatie. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první části pojmy teoreticky uvedu na základě konceptu digitální empatie, imaginárních společníků a para-sociálních vztahů. Empirická část vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na děti a to formou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza proběhne pomocí tematické analýzy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK