Charakteristika digitálních a imaginárních hrdinů z pohledu dospívajících na základě konceptu digitální empatie
| Název práce v češtině: | Charakteristika digitálních a imaginárních hrdinů z pohledu dospívajících na základě konceptu digitální empatie |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Characteristics of digital heroes and imaginary heroes from the perspective of adolescents based on the concept of digital empathy |
| Klíčová slova: | : imaginární hrdinové, digitální hrdinové, digitální empatie, zkušenost dospívajících, para-friendship, imaginární společníci |
| Klíčová slova anglicky: | imaginary heroes, digital heroes, digital empathy, experiences of youths, para- frienship, imaginary companion |
| Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra psychologie a věd o životě (24-KPVZ) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Javornicky Brumovská, M.A., Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 08.03.2022 |
| Datum zadání: | 08.03.2022 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.03.2022 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.06.2023 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 22.09.2023 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YBOS001) |
| Oponenti: | Mgr. Lukáš Hejtmánek, Ph.D. |
| Seznam odborné literatury |
| 1. Friesem, Y. (2016). Empathy for the digital age: Using video production to enhance social, emotional, and cognitive skills. In Emotions, technology, and behaviors (pp. 21-45). Academic Press.
2. Gleason, T. R. (2013). Imaginary relationships. In M. Taylor (Ed.), Handbook of the development of imagination (pp. 251–271). Oxford, U.K.: Oxford University Press 3. Tukachinsky, R. (2010). Para-romantic love and para-friendships: Development and assessment of a multiple-parasocial relationships scale. 4. Zahavi, D. (2010). Empathy, Embodiment, and Interpersonal Understanding: From Lipps to Schutz. Inquiry, 53(3), 285–306. doi:10.1080/00201741003784663 5. Ballantine, P. W., & Martin, B. A. (2005). Forming parasocial relationships in online communities. ACR North American Advances. |
| Předběžná náplň práce |
| Cílem této práce je charakterizace digitálních a imaginárních hrdinů z pohledu dospívajících na základě konceptu digitální empatie. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první části pojmy teoreticky uvedu na základě konceptu digitální empatie, imaginárních společníků a para-sociálních vztahů. Empirická část vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na děti a to formou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza proběhne pomocí tematické analýzy. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.