Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Videomanuál pro administraci Devítikolíkového testu podle České rozšířené verze manuálu pro Nine Hole Peg Test (NHPT)
Název práce v češtině: Videomanuál pro administraci Devítikolíkového testu podle České rozšířené verze manuálu pro Nine Hole Peg Test (NHPT)
Název v anglickém jazyce: Videomanual for the Administration of the Nine-Hole Peg Test according to the Czech Extended Version of the Manual for the Nine Hole Peg Test (NHPT)
Klíčová slova: Devítikolíkový test, standardizovaný test, ergoterapie, jemná motorika, videomanuál
Klíčová slova anglicky: Nine Hole peg Test, standardized test, occupational therapy, fine motor skills, videomanual
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN (11-00640)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kateřina Vondrová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.03.2022
Datum zadání: 27.04.2023
Datum a čas obhajoby: 13.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (B01225)
Oponenti: Mgr. Klára Shejbalová
 
 
 
Seznam odborné literatury
ALENEZI, Mamdouh. Digital Learning and Digital Institution in Higher Education. Education Sciences [online]. Basel, Switzerland, 2023, 13.01.2023, 13(1), 1-18 [cit. 2023-04-19]. ISSN 2227-7102. Dostupné z: doi:10.3390/educsci13010088
ALONSO, Cintia C. G., Paulo Barbosa de FREITAS a Raquel PIRES et al. Accuracy, Sensitivity, and Specificity of Different Tests to Detect Impaired Hand Function in Parkinson’s disease. Physiotherapy Theory and Practice [online]. 1990, 12.12.2021, 39(2), 395-404 [cit. 2023-04-21]. ISSN 1532-5040. Dostupné z: doi:10.1101/2020.04.25.20079392
ASABA, Eric, Mio NAKAMURA, Akie ASABA, et al. Integrating Occupational Therapy Specific Assessments in Practice: Exploring Practitioner Experiences. Occupational Therapy International [online]. 2017, 03.12.2017, (2017), 1-8 [cit. 2023-04-23]. ISSN 0966-7903. Dostupné z: doi:10.1155/2017/7602805
BAČOVÁ, E. a L. BAČOVÁ. Poruchy jemné motoriky v ordinaci praktického lékaře. Praktický lékař [online]. Praha, 2016, 3.2016, 2016(3), 125-127 [cit. 2023-04-17]. ISSN 1805-4544. Dostupné z: https://www.prolekare.cz/casopisy/prakticky-lekar/2016-3/poruchy-jemne-motoriky-v-ordinaci-praktickeho-lekare-58495
BRAME, Cynthia J., PEREZ, Kathryn E., ed. Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. CBE—Life Sciences Education [online]. American Society for Cell Biology, 2002, 15(4), 1-6 [cit. 2023-03-27]. ISSN 1931-7913. Dostupné z: doi:10.1187/cbe.16-03-0125
CARMELI, Eli, Hagar PATISH a Raymond COLEMAN. The Aging Hand. The Journals of Gerontology: Series A [online]. 2003, 01.02.2003, 58(2), 146-152 [cit. 2023-03-29]. Dostupné z: doi:10.1093/gerona/58.2.M146
CZELL, David, Christoph NEUWIRTH, Markus WEBER, et al. Nine Hole Peg Test and Transcranial Magnetic Stimulation: Useful to Evaluate Dexterity of the Hand and Disease Progression in Amyotrophic Lateral Sclerosis. Neurology research international [online]. 2019, 7.11.2019, 1-5 [cit. 2022-05-15]. Dostupné z: doi:10.1155/2019/7397491
DAVID, Andrei, Darius MIHAI a Maria-Elena MIHAILESCU et al. Scalability through Distributed Deployment for Moodle Learning Management System. Procedia Computer Science [online]. 2010, 2022, (214), 34-41 [cit. 2023-03-17]. ISSN 18770509. Dostupné z: doi:10.1016/j.procs.2022.11.145
DHAWAN, Shivangi. Online Learning: a Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Journal of Educational Technology Systems[online]. 2020, 20.06.2020, 49(1), 5-22 [cit. 2023-04-19]. ISSN 0047-2395. Dostupné z: doi:10.1177/0047239520934018
DONG, Chaoyan a Pod Sun GOH. Twelve tips for the effective use of videos in medical education. Medical Teacher [online]. Informa Healthcare, 2015, 10.8.2014, 37(2), 140-145 [cit. 2023-03-27]. ISSN 1466-187X. Dostupné z: doi:10.3109/0142159X.2014.943709
DYLEVSKÝ, Ivan. Speciální kineziologie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1648-0.
E-learning 1. LF UK. 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy [online]. Praha, 2023, 16.03.2023 [cit. 2023-04-24]. Dostupné z: https://e-learning.lf1.cuni.cz/
EARHART, Grammon M., Jim CAVANAUGH, Terry ELLIS, et al. The 9-Hole Peg Test of Upper Extremity Function Average Values, Test-Retest Reliability, and Factors Contributing to Performance in People With Parkinson Disease. Journal of Neurologic Physical Therapy [online]. 2011, 12.2011, 35(4), 157-163 [cit. 2022-06-14]. Dostupné z: doi:10.1097/NPT.0b013e318235da08
ETTL, Florian a Christoph SCHRIEFL. a moodle course to substitute resuscitation teaching in a medical curriculum during the COVID-19 pandemic: a prospective pilot study. Public Health Education and Promotion: Frontiers Public Health [online]. 2022, 11.11.2022, 2022(10), 1-7 [cit. 2023-03-21]. Dostupné z: doi:10.3389/fpubh.2022.991408
FEYS, Peter, Ilse LAMERS, Gordon FRANCIS, et al. The Nine-Hole Peg Test as a manual dexterity performance measure for multiple sclerosis. Multiple Sclerosis Journal [online]. 2017, 16.2.2017, 23(5), 711-720 [cit. 2022-06-14]. Dostupné z: doi:10.1177/1352458517690824
FIGUEIREDO, Sabrina. Nine Hole Peg Test. Stroke Engine [online]. 2023, 09.06.2011 [cit. 2023-04-18]. Dostupné z: https://strokengine.ca/en/assessments/nine-hole-peg-test-nhpt/
GAGNON, Cynthia, Isabelle LESSARD a Bernard BRAIS. Validity and Reliability of Outcome Measures Assessing Dexterity, Coordination, and Upper Limb Strength in Autosomal Recessive Spastic Ataxia of Charlevoix-Saguenay. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation [online]. 2023, 17.02.2018, 99(9), 1747-1754 [cit. 2023-03-29]. ISSN 1532-821X. Dostupné z: doi:10.1016/j.apmr.2018.01.026
GRICE, Kimatha Oxford, Kimberly A. VOGEL, Viet LE, et al. Adult Norms for a Commercially Available Nine Hole Peg Test for Finger Dexterity. The American Journal of Occupational Therapy [online]. 2003, 10.2003, 57(5), 570-573 [cit. 2022-04-21]. Dostupné z: doi:10.5014/ajot.57.5.570
HAYTHORNTHWAITE, Caroline, Richard ANDREWS a Jude FRANSMAN. The SAGE Handbook of E-learning Research [online]. 2. University of Edinburgh: SAGE, 2016 [cit. 2023-03-17]. ISBN 9781473902329. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/303919922_The_Sage_Handbook_of_E-learning_Research_2nd_edition
HURN, Jane, Ian KNEEBONE a Mark CROPLEY. Goal setting as an outcome measure: a systematic review. Clinical rehabilitation [online]. 2006, 20(9), 756-772 [cit. 2022-05-17]. Dostupné z: doi:/doi.org/10.1177/0269215506070793
Jamar 9-Hole Peg Test Kit. Performance Health [online]. Warrenwille, Illinois, USA, 2023 [cit. 2023-03-29]. Dostupné z: https://www.performancehealth.com/jamar-9-hole-peg-test-kit
KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-
KÖNIG, Jan a Klára ŠŤASTNÁ. Následná péče – rehabilitační cesta člověka po prodělaném poškození mozku. Florence: odborný časopis pro nelékařské zdravotnické pracovníky [online]. Care Comm, 2005, 9.2.2023, 2023(1), 1-5 [cit. 2023-04-22]. ISSN 1801-464X. Dostupné z: https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2023/1/nasledna-pece-rehabilitacni-cesta-cloveka-po-prodelanem-poskozeni-mozku/
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. ISBN ISBN 978-80-247-2699-1.
KRUMM, Ilana Roberts, Matthew C. MILES a Alison CLAY. Making Effective Educational Videos for Clinical Teaching. Chest: Education and Clinical Practice How I Do It [online]. 3.2022, 161(3), 764–772 [cit. 2023-03-27]. ISSN 0012-3692. Dostupné z: doi:10.1016/j.chest.2021.09.015
KVAPILOVÁ, HOIDEKROVÁ, ANGEROVÁ et al. Porovnání časové náročnosti, cenové dostupnosti a reliability testů jemné motoriky pro pacienty po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie. Rehabilitační a fyzikální lékařství [online]. 2019, 2019, 26(3), 131-138 [cit. 2022-05-15]. Dostupné z: https://www.prolekare.cz/casopisy/rehabilitace-fyzikalni-lekarstvi/2019-3-28/porovnani-casove-narocnosti-cenove-dostupnosti-a-reliability-testu-jemne-motoriky-pro-pacienty-po-cevni-mozkove-prihode-z-pohledu-ergoterapie-122102
LEWITOVÁ, Clara. Myslící ruce. Umění fyzioterapie: Ruka. Příbor: Marika Bajerová, 2019, 7(7), 5-11. ISSN 2464-6784.
LINDSTROM-HAZEL, Debra, Umme AEYMAN a Syed Shakawat HOSSAIN. A normative study of the Nine Hole Peg Test in Bangladesh [online]. 2015, 50(3), 403-409 [cit. 2022-10-03]. Dostupné z: doi:10.3233/WOR-151996.
LIU, Chiung-ju, Deana MARIE a Aaron FREDERICK. Predicting hand function in older adults: evaluations of grip strength, arm curl strength, and manual dexterity. Aging Clin Exp Res [online]. 30.08.2016, (29), 753-760 [cit. 2022-10-03]. Dostupné z: doi:10.1007/s40520-016-0628-0
MATETE, Rose Ephraim, Abdon Ephrem KIMARIO a Narayan Prasad BEHERA et al. Review on the use of eLearning in teacher education during the coronavirus disease (COVID-19) pandemic in Africa. Heliyon [online]. University of Dodoma, Tanzania, 2023, 29.01.2023, 9(2), 1-13 [cit. 2023-03-17]. ISSN 2405-8440. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844023005157#bib5
MATHIOWETZ, Virgil et al. Adult Norms for the Nine Hole Peg Test of Finger Dexterity. The Occupational Therapy Journal of Research. 2016, 5(1), 24-38. DOI: 10.1177/153944928500500102. ISSN 0276-1599. Dostupné z: https://1url.cz/fzMna?
MINTII, Iryna S., Svitlana V. SHOKALIUK, Tetiana A. VAKALIUK, et al. Development of a Standard Moodle Course to Optimize the Teacher's Work in Distance Education. Universal Journal of Educational Research[online]. 2020, 8(12), 6659-6666 [cit. 2023-04-19]. ISSN 2332-3205. Dostupné z: doi:10.13189/ujer.2020.081230
Moodle [online]. 2002 [cit. 2023-03-19]. Dostupné z: https://docs.moodle.org/401/en/About_Moodle
MORENO-MORENTE, Gema, Miriam HURTADO-POMARES a M. Carmen TEROL CANTERO. Bibliometric Analysis of Research on the Use of the Nine Hole Peg Test. International Journal of Environmental Research and Public Health [online]. 2022, 15.08.2022, 19(16), 1-16 [cit. 2023-04-23]. ISSN 1660-4601. Dostupné z: doi:10.3390/ijerph19161008
NASH, Susan Smith a Michelle MOORE. Moodle Course Design Best Practices: Learn the best practices to design and develop interactive and highly effective Moodle courses [online]. Birmingham: Packt, 2014 [cit. 2023-03-19]. ISBN 978-1-78328-681-2. Dostupné z: https://dosen.perbanas.id/wp-content/uploads/2015/02/Moodle-Course-Design-Best-Practices-2014.pdf
NAYAK, Malaya Kumar a Poonphon SUESAOWALUK et al. Advantages and Disadvantages of eLearning Management System. International Journal of the Computer: The Internet and Management [online]. Bankok, Thailand, 18.11.2007, 15(1), 1-7 [cit. 2023-03-17]. ISSN 2307-4523. Dostupné z: https://studylib.net/doc/10301356/advantages-and-disadvantages-of-elearning-management-syst...
NG, Poh Kiat, Adi SAPTARI a Kian Siong JEE. The Effects of Size on Pinch Force in Loaded and Unloaded Conditions. Australian Journal of Basic and Applied Sciences [online]. 2.5.2015, 9(19), 59-67 [cit. 2022-10-03]. ISSN 1991-8178. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/279194913_The_Effects_of_Size_on_Pinch_Force_in_Loaded_and_Unloaded_Conditions
NIU, Hui-Xia, Rui-Hao WANG, Hong-Liang XU, et al. Nine-hole Peg Test and Ten-meter Walk Test for Evaluating Functional Loss in Chinese Charcot-Marie-Tooth Disease. Chinese Medical Journal [online]. 5.8.2017, 130(15), 1773-1778 [cit. 2022-05-16]. Dostupné z: doi:10.4103/0366-6999.211550
NOVÁKOVÁ, Barbora. Pilotní testování využitelnosti Devítikolíkového testu v ergoterapii u pacientů s revmatoidní artritidou a u pacientů s osteoartrózou rukou. Praha, 2021. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství. Vedoucí práce Mgr. Kateřina Rybářová.
Occupational Therapy Goals and Examples [online]. 24.3.2022 [cit. 2023-04-22]. Dostupné z: https://www.simplepractice.com/resource/occupational-therapy-goals-examples/
POKHREL, Sumitra a Roshan CHHETRI. a Literature Review on Impact of COVID-19 Pandemic on Teaching and Learning. Higher Education for the Future [online]. 2021, 19.01.2021, 8(1), 133-141 [cit. 2023-04-19]. ISSN 2347-6311. Dostupné z: doi:10.1177/2347631120983481
POLÁKOVÁ, Magdaléna. Pilotní testování využitelnosti Box and Block Testu v ergoterapii u osob po cévní mozkové příhodě: vytvoření videomanuálu [online]. Praha, 2022 [cit. 2023-04-27]. Dostupné z: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/176887/130342806.pdf?sequence=1&isAllowed=y. Bakalářská práce. 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy. Vedoucí práce Mgr. Kateřina Rybářová.
POOLE, Janet L., Patricia A. BURTNER a Theresa A. TORRES et al. Measuring Dexterity in Children Using the Nine-hole Peg Test. Journal of Hand Therapy [online]. 2005, 9.2005, 18(3), 348-351 [cit. 2023-04-17]. Dostupné z: doi:doi.org/10.1197/j.jht.2005.04.003
RADOMSKI, Mary Vinning a Catherine A. TROMBLY LATHAM. Occupational Therapy for physical dysfunction. 7th. LWW, 2013. ISBN 978-1451127461.
RYBÁŘOVÁ, Kateřina, Jitka SÝKOROVÁ, Olga NOVÁKOVÁ et al. Limitace hodnocení jemné motoriky ve vybraných standardizovaných testech z pohledu ergoterapeutů. Rehabilitace a fyzikální lékařství [online]. Praha: Česká lékařská společnost J. E. Purkyně, 2023, 1.11.2022, 29(4), 215-221 [cit. 2023-03-29]. ISSN 1805-4552. Dostupné z: doi:10.48095/ccrhfl2022215
RYBÁŘOVÁ, Kateřina, Jitka SÝKOROVÁ, Olga NOVÁKOVÁ et al. KLINIKA REHABILITAČNÍHO LÉKAŘSTVÍ 1. LF UK a VFN v PRAZE. Česká rozšířená verze manuálu pro Nine Hole Peg Test (NHPT). Praha: Rehalb, 2021, 11 s. ISBN 978-80-906738-2- 3.
RYBÁŘOVÁ, Kateřina. Establishing Czech Norms of Selected Standardized Tests [online]. ClinicalTrials.gov: © 2022 [cit. 2022-05-]. Dostupné z: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05010993
SANCHÉZ, Sandra Mendoza, Francisco MOLINA-RUEDA a Lidiane Lima FLORENCIO. Reliability and agreement of the Nine Hole Peg Test in patients with unilateral spastic cerebral palsy. European Journal of Pediatrics [online]. 1910, 25.02.2022, 181(2), 2283–2290 [cit. 2023-03-29]. ISSN 1432-1076. Dostupné z: doi:10.1007/s00431-022-04423-w
SINGH, G., J. O'DONOGHUE a H. WORTON. a Study Into The Effects Of eLearning On Higher Education. Journal of University Teaching & Learning Practice [online]. Australia, 2(1), 16-27 [cit. 2023-03-17]. ISSN 14499789. Dostupné z: doi:10.53761
STAPLETON, Tadhg a Ciara MCBREARTY. Use of Standardised Assessments and Outcome Measures among a Sample of Irish Occupational Therapists Working with Adults with Physical Disabilities. British Journal of Occupational Therapy [online]. 1.2.2009, 72(2), 55-64 [cit. 2022-10-03]. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/030802260907200203
SVĚCENÁ, Kateřina a Mária KRIVOŠÍKOVÁ. Standardizované diagnostické metody v ergoterapii. In: Interprofesní rehabilitace, funkční diagnostika a intervence [online]. Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze, 2015, 16.4.2015, s. 18-19 [cit. 2023-04-23]. ISBN 978-80-260-7539-4. Dostupné z: https://kramerius.mzk.cz/search/api/v5.0/item/uuid:89bfcb37-1630-45eb-b008-9524ffba8a5e/streams/IMG_FULL
ŠÁCHOVÁ, Alžběta. Vytvoření videomanuálu správné administrace Purdue Pegboard Testu podle České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A [online]. Praha, 2022 [cit. 2023-04-27]. Dostupné z: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/174246/130329046.pdf?sequence=1&isAllowed=y. Bakalářská práce. 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy. Vedoucí práce Mgr. Kateřina Rybářová.
ŠVESTKOVÁ, Olga a Kateřina SVĚCENÁ. Ergoterapie: skripta pro studenty bakalářského oboru Ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Praha: Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, [2013]. ISBN 978-80-260-4100-9.
ŠVESTKOVÁ, Olga. Ergoterapie. Rehabilitace a fyzikální lékařství [online]. 2015, 22(1), 38- 44 [cit. 2022-05-17]. ISSN 1211-2658. Dostupné z: https://www.prolekare.cz/casopisy/rehabilitace-fyzikalni-lekarstvi/2015-1/ergoterapie-51525
How to Make a Great Educational Video (Free Template). TechSmith [online]. Michigan, USA: TechSmith Corporation, 2023 [cit. 2023-04-24]. Dostupné z: https://www.techsmith.com/blog/educational-video/
THOMSON, Andrew, Ruth BRIDGSTOCK a Christiaan WILLEMS. “TEACHERS FLIPPING OUT” BEYOND THE ONLINE LECTURE: MAXIMISING THE EDUCATIONAL POTENTIAL OF VIDEO. Journal of Learning Design [online]. Queensland, Australia, 2014, 7(3), 68-78 [cit. 2023-03-27]. ISSN 1832-8342. Dostupné z: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1048777.pdf
TROMBLEY, Brian K. a Doris LEE. Web‐based Learning in Corporations: who is using it and why, who is not and why not?. Journal of Educational Media [online]. Pennsylvania: Taylor and Francis Ldt., 2002, 30.03.2012, 27(3), 137-146 [cit. 2023-03-21]. ISSN 137-146. Dostupné z: doi:doi.org/10.1080/1358165020270305
VÉLE, František. Kineziologie: Přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. 2. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-837-9.
VYSKOTOVÁ, Jana a Kateřina MACHÁČKOVÁ. Jemná motorika: Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4698-2.
WANG, Ying-Chih, Susan R. MAGASI, Richard W. BOHANNON et al. Assessing Dexterity Function: a Comparison of Two Alternatives for the NIH Toolbox. Journal of Hand Therapy [online]. 2011, 24(4), 313-321 [cit. 2023-04-18]. ISSN 08941130. Dostupné z: doi:10.1016/j.jht.2011.05.001
YOZBATIRAN, Nuray, Ferdi BASKURT, Zeliha BASKURT et al. Motor assessment of upper extremity function and its relation with fatigue, cognitive function and quality of life in multiple sclerosis patients. Journal of the Neurological Sciences [online]. 2006, 246(1-2), 117-122 [cit. 2023-04-17]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.jns.2006.02.018
Předběžná náplň práce
Jemná motorika je pro člověka komplexní pohybovou funkcí, díky které může člověk participovat v sociálním a pracovním životě. Tuto významnou funkci mohou porušit různorodá onemocnění, traumatická zranění či degenerace. V rámci ucelené rehabilitace je ergoterapeut odborníkem, který poskytuje efektivní léčbu k evaluaci vývoje jemné motoriky během léčby využívá standardizované testy. Ty se zaměřují se na různé aspekty jemné motoriky jako jsou: svalová síla, rozsah pohybu, obratnost, manipulace a úchopová schopnost. Devítikolíkový test hodnotí veškeré tyto aspekty aje velmi citlivým nástrojem pro zhodnocení léčby. Pro standardizované testy je nezbytná správná administrace, která by měla být provedena přesně podle pokynů. Pro Devítikolíkový test byla v roce 2021 zveřejněna Česká rozšířená verze manuálu pro NHPT, která obsahuje nová pravidla, jak postupovat a vyhodnocovat situace vzniklé při testování, které v předchozích publikacích neměly jednotné publikované řešení.
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit videomanuál administrace Devítikolíkového testu podle České rozšířené verze manuálu pro Nine Hole Peg Test (NHPT). Tento videomanuál v praxi přispěje ke správné administraci testu v klinické praxi a bude sloužit jako vzdělávací materiál pro ergoterapeuty a studenty ergoterapie. Je umístěn na e-learningové platformě Moodle, konkrétně na stránce https://kurzy.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=65 . Pro vytvoření videomanuálu byla pořízena videodokumentace z testování 11 dospělých zdravých osob, která byla sestříhána aupravena autorkou práce. Veškeré záběry byly pořízeny po podepsání Informovaného souhlasu účastníků testování. Videomanuál je 39 minut dlouhý a pokrývá základní informace o samotném standardizovaném testu až po velmi podrobné apro videomanuál esenciální řešení modelových situací, které mohou během testování vzniknout.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Fine motor skills are a complex motor function for humans, thanks to which a person can participate in social and working life. This important function can be impaired by various diseases, traumatic injuries or degeneration. As part of comprehensive rehabilitation, an occupational therapist is a specialist who provides effective treatment. Occupational therapist uses standardized tests to evaluate the development of fine motor skills during treatment. These tests focus on various aspects of fine motor skills such as: muscle strength, range of motion, dexterity, manipulation and grip strength. The Nine Hole Peg Test assesses all of these aspects and is a very sensitive tool for evaluating treatment. Proper administration is essential for standardized tests, which should be performed exactly as instructed. For the Nine Hole Peg Test, an expanded Czech version of the NHPT manual was published in 2021, which contains new rules on how to proceed and evaluate situations arising during testing that did not have a uniform published solution in previous publications.
The aim of this bachelor thesis was to create a videomanual for the administration of the Nine Hole Peg Test according to the Czech Expanded Version of the Nine Hole Peg Test (NHPT) Manual. This video manual will contribute to the interpretation ofcorrect administration in practice and will serve as educational material for occupational therapists and occupational therapy students. It is hosted on the Moodle e-learning platform, specifically at this link https://kurzy.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=65. To create the video manual, video documentation of the testing of 11 healthy adults was taken and edited by the author. All footage was taken after the participants signed the Informed Consent for Testing. The video manuscript is approximately 39 minutes long and covers basic information about the standardized test itself to very detailed and essential for the video manual solutions to model situations that may arise during testing.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK