Komunikace pedagogů se žáky základních škol speciálních
Název práce v češtině: | Komunikace pedagogů se žáky základních škol speciálních |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication between teachers and pupils of special primary schools |
Klíčová slova: | Zdraví, komunikace, náhradní komunikační systém, poruchy autistického spektra, vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | Health, communication, alternative communication system, autism spectrum disorders, education |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.02.2022 |
Datum zadání: | 13.02.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 14.01.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.12.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.01.2025 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105VZ) |
Oponenti: | PhDr. Alena Thorovská |
Zásady pro vypracování |
Formulace problému, který bude v práci řešen: Zjištění způsobů komunikace, které využívají pedagogové na speciálních školách se žáky s poruchou autistického spektra a proč.
Cíl práce: Zjistit preference výběru komunikačních způsobů pedagogem při komunikaci s žákem s poruchou autistického spektra. A porovnání těchto způsobů na vybraných speciálních školách Charakteristika metod: Vlastní pozorování a analýza komunikačních způsobů, dotazník a doplňující rozhovor s pedagogy |
Seznam odborné literatury |
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra, Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9
ŠAROUNOVÁ, J. Metody alternativní a augmentativní komunikace, Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-0716-0 SLOWÍK, J, Speciální pedagogika, Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8// KARUNOVÁ, H. Komunikační mosty, Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. ISBN 978-80-244-5878-6 |
Předběžná náplň práce |
Práce bude rozdělena na dvě části a to na teoretickou, kde se budu zabývat komunikací, alternativní komunikací, charakteristice poruch autistického spektra, vymezení pojmů speciální škola a speciální pedagog. V praktické části budu pomocí dotazování pedagogů a pozorováním porovnávat způsoby komunikace na vybraných speciálních školách. |