Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Název práce v češtině: Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Název v anglickém jazyce: Leisure time and leisure activities of middle school age pupils in Slaný
Klíčová slova: děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
Klíčová slova anglicky: children, elementary school, leisure activities, leisure facilities, leisure interests, leisure time, middle school, primary school, questionnare, research, Slaný
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.02.2022
Datum zadání: 11.02.2022
Datum a čas obhajoby: 19.05.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude získat objektivní pohled na způsob trávení volného času dětí v tomto městě. Konkrétně na volnočasové aktivity dětí, množství organizované a neorganizované činnosti a preference dětí v oblasti zájmového vzdělávání. V druhé řadě zjistit důležitá kritéria při volbě zájmových kroužků.
Seznam odborné literatury
Dumazedier, J. (1966). Volný čas. Sociologický časopis / Czech Sociological Review.
https://sreview.soc.cas.cz/en/artkey/csr-196603-0008_volny-cas.php?l=en.
Harrel, J. S., Gansky, S. A., Bradley, C. B., & McMurray, R. G. (1997). Leisure Time Activities of Elementary School Children. Nursing Research, 46(5), 246-253.
https://doi.org/10.1097/00006199-199709000-00002
Hartl, H., & Hartlová-Císařová, H. (2009). Psychologický slovník. Portál.
Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2010). Pedagogika volného času. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Portál.
Janiš, K. (2009). Úvod do problematiky volného času. Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd.
Kraus, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Portál.
Langmeier, J., & Krejčířová D. (2006). Vývojová Psychologie. Grada.
Malach, J. (2007). Teorie metodiky výchovy. Univerzita Jana Amose Komenského.
Pávková, J. (2008). Pedagogika volného času. Portál.
Předběžná náplň práce
Teoretická část
-volný čas (definice, význam, funkce a faktory ovlivňující volný čas, výchova)
-instituce volného času (družiny, kluby, SVČ)
-střední školní období (vývoj zákl. schopností a dovedností, kognitivní a emoční vývoj)
-Slaný (volný čas – školství, DDM, ZUŠ, sportovní a neziskové organizace)

Pro výzkumné šetření bude zvolena metoda kvantitativního výzkumu – dotazník. Na základě výzkumných otázek budou získány údaje od většího počtu respondentů. Dotazníky budou osobně předány do tříd. Dotazník bude mít 10-15 otázek, většina uzavřených (polouzavřených) a některé otevřené.
Výzkumný vzorek bude přibližně 100-130 žáků ze 6.a 7. ročníků základní školy ve Slaném.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretical part
-leisure time (definition, meaning, functions and factors affecting leisure, education)
-leisure time institutions (after-school clubs, clubs, leisure centres)
-middle school period (development of basic abilities and skills, cognitive and emotional development)
-Slany (leisure time - education, children and youth house, art school, sports and non-profit organisations)

For the research survey a quantitative research method will be chosen - a questionnaire. Based on the research questions, data will be collected from a larger number of respondents. The questionnaires will be personally handed over to the classrooms. The questionnaire will have 10-15 questions, most closed (semi-closed) and some open-ended.
The research sample will be approximately 100-130 pupils from 6th and 7th grades of primary school in Slany.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK