Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stimulace koordinačních schopností s přihlédnutím k využití ideomotorického tréninku (literární přehled)
Název práce v češtině: Stimulace koordinačních schopností s přihlédnutím k využití ideomotorického tréninku (literární přehled)
Název v anglickém jazyce: Stimulation of coordination abilities with regard to the use of ideomotor training (literature review)
Klíčová slova: struktura koordinace, fáze motorického učení, metody stimulace
Klíčová slova anglicky: structure of coordination, stages of motor learning, methods of stimulation
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra společenskovědního základu v kinantropologii (51-300000)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Tomáš Perič, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.02.2022
Datum zadání: 10.02.2022
Datum a čas obhajoby: 20.06.2024 08:30
Místo konání obhajoby: FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6
Datum odevzdání elektronické podoby:28.05.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:29.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2024
Oponenti: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je zjistit, zda je možné propojit ideomotorický trénink a stimulaci koordinace ve sportovním tréninku. Z hlediska motorického učení stimulujeme koordinaci obvykle v první a druhé fázi, zatímco ideomotorický trénink používáme většinou až ve třetí
a čtvrté fázi, kdy dochází k možnosti využití abstraktního myšlení.
V práci budou popsány fáze motorického učení, rozsah motorického učení, činitelé v motorickém učení, motorické učení a funkce mozku, dále pak struktura koordinačních schopností, zásady pro rozvoj koordinace, diagnostika koordinačních schopností, senzitivní období pro rozvoj koordinace a ideomotorický trénink, imaginaci, typy ideomotorického tréninku a měření svalové aktivity při ideomotorickém tréninku. Ve výsledcích si objasníme,
za jakých podmínek můžeme propojit koordinaci a motorické učení a ideomotorický trénink s koordinací.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to determine whether it is possible to combine ideomotor training and coordination stimulation in sports training. In terms of motor learning, we usually stimulate coordination in the first and second phases, while ideomotor training is usually used only in the third and fourth phases, when there is an opportunity to use abstract thinking.
This paper will describe the phases of motor learning, the scope of motor learning, factors
in motor learning, motor learning and brain function, the structure of coordination skills, principles for developing coordination, diagnosis of coordination skills, sensory periods for coordination development and ideomotor training, imagery, types of ideomotor training, and measurement of muscle activity in ideomotor training. in the results we will clarify under which conditions we can connect coordination and motor learning and ideomotor training with coordination.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK