Stimulace koordinačních schopností s přihlédnutím k využití ideomotorického tréninku (literární přehled)
Název práce v češtině: | Stimulace koordinačních schopností s přihlédnutím k využití ideomotorického tréninku (literární přehled) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Stimulation of coordination abilities with regard to the use of ideomotor training (literature review) |
Klíčová slova: | struktura koordinace, fáze motorického učení, metody stimulace |
Klíčová slova anglicky: | structure of coordination, stages of motor learning, methods of stimulation |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra společenskovědního základu v kinantropologii (51-300000) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Tomáš Perič, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.02.2022 |
Datum zadání: | 10.02.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2024 08:30 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.05.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 29.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2024 |
Oponenti: | PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem této práce je zjistit, zda je možné propojit ideomotorický trénink a stimulaci koordinace ve sportovním tréninku. Z hlediska motorického učení stimulujeme koordinaci obvykle v první a druhé fázi, zatímco ideomotorický trénink používáme většinou až ve třetí
a čtvrté fázi, kdy dochází k možnosti využití abstraktního myšlení. V práci budou popsány fáze motorického učení, rozsah motorického učení, činitelé v motorickém učení, motorické učení a funkce mozku, dále pak struktura koordinačních schopností, zásady pro rozvoj koordinace, diagnostika koordinačních schopností, senzitivní období pro rozvoj koordinace a ideomotorický trénink, imaginaci, typy ideomotorického tréninku a měření svalové aktivity při ideomotorickém tréninku. Ve výsledcích si objasníme, za jakých podmínek můžeme propojit koordinaci a motorické učení a ideomotorický trénink s koordinací. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this thesis is to determine whether it is possible to combine ideomotor training and coordination stimulation in sports training. In terms of motor learning, we usually stimulate coordination in the first and second phases, while ideomotor training is usually used only in the third and fourth phases, when there is an opportunity to use abstract thinking.
This paper will describe the phases of motor learning, the scope of motor learning, factors in motor learning, motor learning and brain function, the structure of coordination skills, principles for developing coordination, diagnosis of coordination skills, sensory periods for coordination development and ideomotor training, imagery, types of ideomotor training, and measurement of muscle activity in ideomotor training. in the results we will clarify under which conditions we can connect coordination and motor learning and ideomotor training with coordination. |