Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rodičovská regulace užívání obrazovek (médií) u dětí mladšího školního věku
Název práce v češtině: Rodičovská regulace užívání obrazovek (médií) u dětí mladšího školního věku
Název v anglickém jazyce: Parental regulation of screen use in primary school children
Klíčová slova: užívání médií u dětí, rodičovská výchova ohledně médií, čas trávený před obrazovkou
Klíčová slova anglicky: children media use, media parenting, screen time
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: rigorózní práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel:
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.01.2022
Datum zadání: 25.01.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.01.2022
Datum a čas obhajoby: 19.02.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.02.2022
Datum proběhlé obhajoby: 19.02.2022
Předmět: obhajoba rigorózní práce (OSZD002)
Zásady pro vypracování
Tématem práce je problematika užívání digitálních technologií a médií u malých dětí. Zajímá nás, jaká je souvislost mezi rodičovskou výchovou ohledně digitálních technologií a trávením volného času dítěte u elektronických obrazovek. Cílem práce je tvorba a následné pilotní ověření nového dotazníku zaměřeného na rodičovskou výchovu dětí stran užívání obrazovek (médií).
Seznam odborné literatury
• Chou, C., & Lee, Y. H. (2017). The moderating effects of Internet parenting styles on the relationship between Internet parenting behavior, Internet expectancy, and Internet addiction tendency. Asia-Pacific Education Researcher, 26(3–4), 137–146.
• Collier, K. M., Coyne, S. M., Rasmussen, E. E., Hawkins, A. J., Padilla-Walker, L. M., Erickson, S. E., & Memmott-Elison, M. K. (2016). Does parental mediation of media influence child outcomes? A meta-analysis on media time, aggression, substance use, and sexual behavior. Developmental Psychology, 52(5), 798–812. doi:10.1037/dev0000108
• Nielsen, P., Favez, N., Liddle, H., & Rigter, H. (2019). Linking parental mediation practices to adolescents’ problematic online screen use: A systematic literature review, Journal of Behavioral Addictions J Behav Addict, 8(4), 649-663. Retrieved Oct 28, 2020, from https://akjournals.com/view/journals/2006/8/4/article-p649.xml
• Nikken, P., Schols, M. How and Why Parents Guide the Media Use of Young Children. J Child Fam Stud 24, 3423–3435 (2015). https://doi.org/10.1007/s10826-015-0144-4
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK