Lego ve výuce syntetických makromolekulárních látek
Název práce v češtině: | Lego ve výuce syntetických makromolekulárních látek |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching synthetic macromolecules with Lego |
Klíčová slova: | výuka chemie, projektová výuka, modelování, syntetické polymery, Lego, mikroplasty |
Klíčová slova anglicky: | chemical education, project based learning, modelling, synthetic polymers, Lego, microplastics |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.01.2022 |
Datum zadání: | 06.01.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.01.2022 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.08.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2023 |
Oponenti: | RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Navzdory tomu, že se žáci setkávají se syntetickými polymery prakticky na každém kroku a každý den, je výuce tohoto tématu v chemii na základní a střední škole věnována minimální pozornost. S makromolekulárními látkami se studenti setkají zpravidla v biologii a biochemii. Vzhledem k tomu o jak rozšířené a důležité materiály se jedná, mají žáci minimální představu o jejich stavbě a chování. Cílem práce je zpracovat výukové materiály k tomuto tématu: studijní text, didaktický test, pracovní list a laboratorní úlohu a propojit výuku chemie s každodenním životem. |