Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učebnice českého jazyka pro ZŠ konce 20. století
Název práce v češtině: Učebnice českého jazyka pro ZŠ konce 20. století
Název v anglickém jazyce: Czech Language Textbooks for Primary Education of the End of the 20th Century
Klíčová slova: učebnice, obsah učebnice, didaktická analýza, komunikační učivo, cvičení
Klíčová slova anglicky: textbook, textbook content, didactis analysis, communicative curriculum, exercises
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.12.2021
Datum zadání: 20.12.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.04.2024
Datum a čas obhajoby: 19.05.2025 13:00
Místo konání obhajoby: Spálená 10, Praha 1, SP107
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105CJ)
Oponenti: PhDr. Jana Vlčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka provede samostatnou rešerši odborných zdrojů a sestaví databázi literatury.
Provede excerpci literatury pro teoretickou část a vyvodí závěry ve vztahu k práci.
Práce bude obsahovat tyto kapitoly: cíle, metodologii, teoretickou část, praktickou část, výzkum, diskusi a závěr.
Práce bude podrobena důkladné jazykové a formální korektuře. Jazykové nedostatky mohou být důvodem k přepracování práce.
Studentka provede důkladnou kontrolu citačního aparátu. Diplomantka zodpovídá za to, že veškerá použitá literatura je řádně citována v textu a v seznamu literatury.
Seznam odborné literatury
Učebnice českého jazyka 20. století.
Didaktická literatura doporučená ke studiu disciplín katedry českého jazyka a kateder pedagogiky.
Debická, Alena. K výstavbě pracovních učebnic jazyka českého autorů L. Žofkové - B. Tožičky (1933-1938). In Učební text - jeho funkce, produkce, percepce a interpretace. Praha : Pedagogická fakulta UK v Praze, 1996. S. 146-156. ISBN 80-86039-03-X.
Průcha, Jan. Učebnice: teorie a analýza edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998.
Průcha, Jan. Učení z textu a didaktická informace v českých učebnicích. Československá akademie věd, Praha,1992.
Spilková, Vladimíra et al. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.ISBN: 80-7178-942-9.
Maňák, J. – KLAPKO, D. Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006. Edice Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-124-3.
Další literatura v uvedených titulech, dále bude doplněna na kozultacích po zvolení zpracovávaného období.
Předběžná náplň práce
Analýza vybraných informačních zdrojů k tématu.
Definování výzkumného problému.
Vymezení otázek k výzkumnému šetření.
Analýza učebnic daného období.
Stanovení výzkumného nástroje/nástrojů.
Realizace výzkumného šetření, analýza získaného materiálu, jeho interpretace.
Vyvození závěrů z analýz a z porovnání se současnými učebními materiály.
Závěry pro současnou výuku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Analysis of selected informational sources conected with the topic.
Defining of research task.
Delimitation of issues conected with research survey.
Analysis of textbooks from the period in question.
Setting of research methods.
Implementation of research survey, analysis of acquired data, its interpretation.
Concluding research resume from performed analysis and from comparism with present day teaching materials.
Conclusions for present day education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK