Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Evoluce rostlin – didaktická desková hra
Název práce v češtině: Evoluce rostlin – didaktická desková hra
Název v anglickém jazyce: Plant Evolution – An Educational Board Game
Klíčová slova: didaktická hra, evoluce, rostliny didaktická hra, evoluce, rostliny didaktická hra, evoluce, rostliny
Klíčová slova anglicky: educational game, evolution, plants
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Irena Chlebounová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.12.2021
Datum zadání: 06.12.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.12.2021
Předběžná náplň práce
Cílem závěrečné práce je vytvoření didaktické deskové hry na téma evoluce rostlin. Ta žáky zábavnou formou seznámí s vývojem rostlin na naší planetě od vzniku prvních buněk s chloroplasty ve starohorách, přes postupný nárůst diverzity linií a forem v prvohorách, druhohorách a třetihorách až po současný rozvoj světové biodiverzity rostlin. Při sledování postupného vývoje vlastní rostlinné skupiny se žáci seznámí i s mikroevolučními mechanizmy důležitými v evoluci rostlin - mutací, polyploidizací či selekcí. Hra bude určena pro žáky středních škol, zejména gymnázií, a bude optimálně využitelná pro výuku v menších skupinách. Součástí práce budou odborné podklady pro realizaci hry a otestování hry v reálném prostředí školy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this final project is to create an educational board game on the theme of plant evolution. The game will familiarize students with plant expansion on the Earth from the origin of the first cells containing chloroplasts in the Proterozoic, through a progressive increase of the diversity of lines and life forms in The palaeozoic, the Mesozoic and the Cenozoic to the current state of the world´s biodiversity extent of plants. Observing the advancing development of their own plant group students will acquaint themselves also with microevolutionary mechanisms important in plant evolution such as mutation, polyploidization or selection. The game is meant for high school students and will be optimally useful in teaching in smaller collectives. A component of the project will be expert materials for the realization of the board game and its testing in a real school environment.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK