Stručný úvod do teorie množin pro středoškoláky
Název práce v češtině: | Stručný úvod do teorie množin pro středoškoláky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A Brief Introduction to Set Theory for High Schools |
Klíčová slova: | teorie množin|kardinál|ordinál|přirozené číslo|nekonečno|Georg Cantor|Bernard Bolzano |
Klíčová slova anglicky: | set theory|cardinal number|ordinal number|natural number|infinity|Georg Cantor|Bernard Bolzano |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martin Rmoutil, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. David Weber - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.12.2021 |
Datum zadání: | 06.12.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2022 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2022 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 12.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2022 |
Oponenti: | RNDr. Martina Škorpilová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je podat srozumitelný a přehledný úvod do nejdůležitějších konceptů teorie množin a to tak, aby výkladu porozuměl (případně s malou pomocí od učitele) nadaný středoškolák se zájmem o matematiku. Práce by měla zahrnovat nejen základní koncepty teorie množin jako takové, ale i vysvětlení důvodů pro její vznik, zejména historii související s tzv. Krizemi matematiky, které do značné míry vyústily ve vznik axiomatické teorie množin, jakožto základní matematické disciplíny.
Práce by měla být psána přesně a bez zjednodušení vedoucích k nepřesnostem. Složitější koncepty a důkazy mohou být rozvedeny v apendixu tak, aby i student se skutečným zájmem v textu našel ucelený přehled alespoň toho nejdůležitějšího. |
Seznam odborné literatury |
B. Balcar, P. Štěpánek: Teorie Množin (Academia)
E. Fuchs: Teorie množin pro učitele (MU, Brno) B. Bolzano: Paradoxy nekonečna (překl. Otakar Zich) M. Potter: Set Theory and its Philosophy (Oxford) D. Goldrei: Classic Set Theory for Guided Independent Study (Open University, UK) |