Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrace dětí s onemocněním diabetes mellitus ve školním prostředí
Název práce v češtině: Integrace dětí s onemocněním diabetes mellitus ve školním prostředí
Název v anglickém jazyce: The integration of children with diabetes mellitus in school
Klíčová slova: diabetes mellitus, školní prostředí, glykémie, dětský pacient
Klíčová slova anglicky: diabetes mellitus, school enviroment, glycemia, children patient
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Irena Chlebounová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.11.2021
Datum zadání: 21.11.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:02.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2022
Oponenti: Mgr. Radim Kuba
 
 
 
Předběžná náplň práce
Závěrečná práce se bude zabývat problematikou integrace dětí s onemocněním diabetes mellitus ve škole a to především z pohledu samotného dítěte (pacienta). Diabetes mellitus je onemocnění, které se může projevit již v raném dětském věku. Léčba tohoto onemocnění představuje pro pacienty překážky v běžném životě a u dětí může být tak diskomfort způsobený těmito překážkami umocněn, protože se od svých spolužáků „odlišují“. Rešeršní část práce shrne současné poznatky o této problematice a součástí bude také souhrn nejčastějších problémů, se kterými se potýkají samotní žáci (pacienti), jejich rodiče a učitelé. Praktická část práce bude formou rozhovorů s několika pacienty, u kterých bylo toto onemocnění diagnotiskováno v dětském věku a ovlivnilo tak jejich fungovaní ve školním období života. Informace získané v rozhovorech budou přehledně shrnuty a porovnány s rešeršní částí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is the issue of integration of children with diabetes mellitus in school, especially from the perspective of the child (patient). Diabetes mellitus is a disease that can manifest in early childhood. The treatment of this disease causes many obstacles for patients in everyday life, and the discomfort caused by these obstacles can be amplified for children because they can feel "different" from their classmates. The review part of the thesis summarizes the current knowledge on this issue and will also include a summary of the most common problems faced by students (patients), their parents and also teachers. The practical part will be in the form of interviews with several patients in whom this disease was diagnosed in childhood and thus affected their functioning during the school period. The information obtained in the interviews will be clearly summarized and compared with the review part.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK