Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole
Název práce v češtině: | Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The possibilities of support for pupils with different mother language in primary school |
Klíčová slova: | žák s odlišným mateřským jazykem, jazyková podpora, základní škola, adaptace |
Klíčová slova anglicky: | pupil with different mother language, language support in education, elementary school, adaptation |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 17.11.2021 |
Datum zadání: | 05.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2022 11:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Marie Komorná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (podpora žáků s odlišným mateřským jazykem). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Navrhne doporučení pro praxi.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platného Opatření děkana. |
Seznam odborné literatury |
BERNKOPFOVÁ, Michala, NOSÁLOVÁ Barbora, VÁGNEROVÁ Tereza, VÁVROVÁ Jana, TITĚROVÁ Kristýna. Průvodce začleňováním žáku s odlišným mateřským jazykem pro základní školy. Praha: Pedagogická fakulta: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-88171-24-9.
HÁJKOVÁ, Eva. Žák-cizinec v hodinách češtiny na základní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-809-7 HÁJKOVÁ, E. Žák s cizím mateřským jazykem v české škole. In Čeština - jazyk slovanský. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. S. 93-97 KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, Iva STRNADOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Cesty k inkluzi. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2086-2 Žáci s odlišným jazykem v českých školách. META. ISBN 978-80-254-9175-1. S. 7-71 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá možnostmi podpory žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole. Cílem práce bylo popsat faktory napomáhající úspěšné adaptaci a následnému začlenění těchto žáků do vzdělávání ve vybrané škole. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis deals with the possibilities of support for pupils with different mother language in primary school. The aim of the thesis is to describe the most important measures of the support that help the adaptation of these pupils. |