Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sebehodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Název práce v češtině: Sebehodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Pupils´self-assessment at elementary school
Klíčová slova: sebehodnocení, hodnocení, formativní hodnocení, zákaldní škola, akční výzkum
Klíčová slova anglicky: self - assessment, assessment, formative assessment, primary school, action research
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.11.2021
Datum zadání: 23.11.2021
Datum a čas obhajoby: 17.05.2023 00:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M306, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je navrhnout a uplatnit způsoby rozvoje sebehodnocení na druhém stupni ZŠ a daný proces popsat a reflektovat. Diplomantka se v teoretické části zaměří na vymezení pojmu sebehodnocení žáků a jeho významu pro učení žáků, popíše konkrétní techniky sebehodnocení a možnosti jeho rozvoje. Bude se tedy zabývat prací se sebehodnocením v širším kontextu formativního hodnocení, především ve spojitosti s hodnocením učitele.
Empirická část bude realizována jako akční výzkum. Diplomantka bude systematicky pracovat na rozvoji sebehodnocení žáků v 6. třídě základní školy především v předmětu Výchova ke zdraví. Pomocí dotazníkové šetření zjistí, jak vnímají jednotlivé techniky sebehodnocení žáci.
Diplomantka si klade následující výzkumné otázky:
1. Jaké techniky sebehodnocení jsou uplatnitelné u žáků druhého stupně ZŠ v předmětu Výchova ke zdraví?
2. Jak dané techniky sebehodnocení vnímají žáci?
3. Jaké posuny v oblasti dovednosti sebehodnocení u žáků dané třídy (výzkumného vzorku) lze pozorovat?

Seznam odborné literatury
William, D., Leahyová, S. Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy
Starý, K., Laufková, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce
Slavík, J. Hodnocení v současné škole
Kolář, Z., Šikulová, R. Hodnocení žáků
Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů
Hansen Čechová, B. Nápady pro rozvoj hodnocení klíčových kompetencí žáků
Kratochvílová, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků
Lukášová, H. (Ed.) Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení
Krejčová: Sebereflektivní deník, studentské portfolio a metodika ústní zkoušky, in Kritické listy č. 3
Urbanovská: Hodnocení a sebehodnocení: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty13_hodnoceni
Košťálová: Portfolio – nástroj k hodnocení a sebehodnocení, in Kritické listy č. 13
Miková, Stang: Jaké hodnocení zasít, abychom sklidili sebehodnocení? in Kritické listy č. 13
Předběžná náplň práce
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Na základě relevantní domácí a zahraniční odborné literatury se diplomantka seznámí s konceptem sebehodnocení a možnostmi jeho rozvoje a poučí se o významu formativního hodnocení. V empirickém části provede akční výzkum, popíše a zanalyzuje navržené techniky rozvoje sebehodnocení žáků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the diploma thesis is to design and apply ways of developing self-evaluation at the primary school and to describe and reflect on the given process. The author will study relevant domestic and foreign literature to learn about the concept of self-evaluation and the possibilities of its development. The author will conduct action research, she will describe and analyze the proposed techniques for developing students' self-assessment.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK