Profesní identita učitele zeměpisu
Název práce v češtině: | Profesní identita učitele zeměpisu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Professional identity of a geography teacher |
Klíčová slova: | profesní identita učitele; identita učitele zeměpisu |
Klíčová slova anglicky: | Teacher's professional identity; Identity of a geography teacher |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: |
Seznam odborné literatury |
Švaříček, R. (2011). Zlomové události při vytváření profesní identity učitele. Pedagogika SK 2(4), 247 - 274. Dostupné z: www.casopispedagogika.sk/studie/svaricekroman-zlomove-udalosti-pri-vytvareniprofesni-identity-ucitele.html Fernando Alexandre: The standardization of geography teachers' practices: a journey to self-sustainability and professional identity development. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/295873152_The_standardization_of_geography_teachers'_practices_a_journey_to_self-sustainability_and_professional_identity_development |
Předběžná náplň práce |
Jedná se o dosud málo probádanou problematiku. Cílem bakalářské práce proto bude na základě systematické rešerše české i zahraniční literatury 1) obsahově přiblížit klíčový pojem, tj. profesní identita učitele obecně, resp. učitele geografie 2) zmapovat způsoby a výsledky výzkumů zaměřených na profesní identitu učitele Na výslednou rešerši literatury lze navázat vlastním výzkumem v diplomové práci (pravděpodobně kvalitativního charakteru) přinášející hlubší poznání identity učitele zeměpisu na ZŠ či SŠ v Česku. |