Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv reklamy a propagace alternativních tabákových a nikotinových výrobků na aktivní uživatele tabáku: dotazníkové šetření
Název práce v češtině: Vliv reklamy a propagace alternativních tabákových a nikotinových výrobků na aktivní uživatele tabáku: dotazníkové šetření
Název v anglickém jazyce: The impact of advertisement and promotion of alternative tobacco and nicotine products on tobacco users: online survey
Klíčová slova: reklama, propagace, kouření, tabák, nikotin, marketing
Klíčová slova anglicky: advertisment, promotion, smoking, tabacco, nicotine, marketing
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611)
Vedoucí / školitel: Mgr. Adam Kulhánek, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.10.2021
Datum zadání: 26.10.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (B01638)
Oponenti: MgA. Bc. Kateřina Zachová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce
Cílem práce je zjistit, jak působí reklama a propagace alternativních tabákových a nikotinových výrobků na kuřáky cigaret a jak uživatelé tabáku vnímají škodlivost nebo zdánlivou neškodnost těchto alternativ na základě jejich marketingové prezentace.

Výzkumný soubor
Bude tvořen dospělými (18+) aktivními kuřáky cigaret i uživateli tabákových alternativ, kteří se sektali s marketingovou preznetací některého z alternativních tabákových produktů.
Respondenti budou rekrutováni skrze vybrané onlnine kanály (FB skupiny, blogy, tematické webové stránky atd.).

Metody tvorby dat
Sběr dat bude probíhat pomocí online dotazníku distribuovaného v online prostředí. Dotazník bude vytvořen pomocí Google formulářů.

Analýza dat
Data budou exportována z prostředí formulářů Google do Microsoft Excel.Budou použity metody obsahové analýzy a deskriptivní statistiky.
Předběžná náplň práce
V průběhu posledních několika let se na českém trhu objevilo velké množství tabákových výrobků, které můžou být alternativou ke kouření cigaret. Marketingová prezentace těchto produktů je velmi líbivá a často může evokovat jejich neškodnost pro uživatele. Tato práe se zaměřuje na výzkumný problém, zda vnímají uživatelé u těchto výrobků v dostatečné míře rizika užívání a zda by byli ochotni na základě reklamy produkt vyzkoušet, aniž by si o produktu zjišťovali nějaké další informace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Předběžný seznam odborných zdrojů
Králíková, E. (2015). Závislost na tabáku. V K. Kalina, & kol., Klinická adiktologie (stránky 528-544). Praha: Grada.
Králíková, E., Ross, H., Miovský, M., Mach, J., Šonka, K., Zvolská, K., . . . Pafko, P. (7-8 2017). Kouření – zdravotní, sociální aspekty a legislativní změny (stránky 26-29). Tempus Medicorum.
Minařík, J., & Kmoch, V. (2015). Přehled psychotropních látek a jejich účinků. V K. Kalina, Klinická adiktologie (stránky 49-83). Praha: Grada.
Mravčík, V., Chomynová, P., Grohmannová, K., Janíková, B., Černíková, T., Rous, Z., . . . Vopravil, J. (2019). Výroční zpráva o stavu ve věcech drog v České republice v roce 2019.
Šenk, M. (květen 2019). E-cigarety škodí méně než klasické formy kouření a lákají víc mladé lidi. Připadají jim cool. Načteno z hn.cz: https://1url.cz/qKdrE
Úřad Vlády. (28. 5 2020). Tisková konference k výsledkům šetření o užívání tabákových výrobků, 28. května 2020. Načteno z vlada.cz: https://1url.cz/EKduU
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK