Vliv reklamy a propagace alternativních tabákových a nikotinových výrobků na aktivní uživatele tabáku: dotazníkové šetření
Název práce v češtině: | Vliv reklamy a propagace alternativních tabákových a nikotinových výrobků na aktivní uživatele tabáku: dotazníkové šetření |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The impact of advertisement and promotion of alternative tobacco and nicotine products on tobacco users: online survey |
Klíčová slova: | reklama, propagace, kouření, tabák, nikotin, marketing |
Klíčová slova anglicky: | advertisment, promotion, smoking, tabacco, nicotine, marketing |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Adam Kulhánek, Ph.D., MBA |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.10.2021 |
Datum zadání: | 26.10.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (B01638) |
Oponenti: | MgA. Bc. Kateřina Zachová |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce Cílem práce je zjistit, jak působí reklama a propagace alternativních tabákových a nikotinových výrobků na kuřáky cigaret a jak uživatelé tabáku vnímají škodlivost nebo zdánlivou neškodnost těchto alternativ na základě jejich marketingové prezentace. Výzkumný soubor Bude tvořen dospělými (18+) aktivními kuřáky cigaret i uživateli tabákových alternativ, kteří se sektali s marketingovou preznetací některého z alternativních tabákových produktů. Respondenti budou rekrutováni skrze vybrané onlnine kanály (FB skupiny, blogy, tematické webové stránky atd.). Metody tvorby dat Sběr dat bude probíhat pomocí online dotazníku distribuovaného v online prostředí. Dotazník bude vytvořen pomocí Google formulářů. Analýza dat Data budou exportována z prostředí formulářů Google do Microsoft Excel.Budou použity metody obsahové analýzy a deskriptivní statistiky. |
Předběžná náplň práce |
V průběhu posledních několika let se na českém trhu objevilo velké množství tabákových výrobků, které můžou být alternativou ke kouření cigaret. Marketingová prezentace těchto produktů je velmi líbivá a často může evokovat jejich neškodnost pro uživatele. Tato práe se zaměřuje na výzkumný problém, zda vnímají uživatelé u těchto výrobků v dostatečné míře rizika užívání a zda by byli ochotni na základě reklamy produkt vyzkoušet, aniž by si o produktu zjišťovali nějaké další informace. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Předběžný seznam odborných zdrojů Králíková, E. (2015). Závislost na tabáku. V K. Kalina, & kol., Klinická adiktologie (stránky 528-544). Praha: Grada. Králíková, E., Ross, H., Miovský, M., Mach, J., Šonka, K., Zvolská, K., . . . Pafko, P. (7-8 2017). Kouření – zdravotní, sociální aspekty a legislativní změny (stránky 26-29). Tempus Medicorum. Minařík, J., & Kmoch, V. (2015). Přehled psychotropních látek a jejich účinků. V K. Kalina, Klinická adiktologie (stránky 49-83). Praha: Grada. Mravčík, V., Chomynová, P., Grohmannová, K., Janíková, B., Černíková, T., Rous, Z., . . . Vopravil, J. (2019). Výroční zpráva o stavu ve věcech drog v České republice v roce 2019. Šenk, M. (květen 2019). E-cigarety škodí méně než klasické formy kouření a lákají víc mladé lidi. Připadají jim cool. Načteno z hn.cz: https://1url.cz/qKdrE Úřad Vlády. (28. 5 2020). Tisková konference k výsledkům šetření o užívání tabákových výrobků, 28. května 2020. Načteno z vlada.cz: https://1url.cz/EKduU |