Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Alternativní třída ve veřejné škole
Název práce v češtině: Alternativní třída ve veřejné škole
Název v anglickém jazyce: Alternative class in a public school
Klíčová slova: výběr školy, rovnost šancí, alternativní pedagogika, veřejná škola
Klíčová slova anglicky: school choice, equity, alternative education, public school
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 24.10.2021
Datum zadání: 25.10.2021
Datum a čas obhajoby: 04.09.2023 12:30
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si klade za cíl provést případové studie alternativních tříd založených ve veřejných školách. Cílem práce je zmapovat důvody vzniku třídy, podmínky jejího fungování a postoje aktérů k její existenci. Hlavními výzkumnými nástroji budou hloubkové rozhovory s řediteli, zřizovateli, učiteli vyučujícími v běžné i v alternativní třídě, s žáky a jejich rodiči. Dalšími zdroji informací budou webové stránky a dokumenty škol. Výsledky budou interpretovány v kontextu diferenciace primární školy a možných dopadů alternativních tříd ve veřejných školách na rovné šance.
Seznam odborné literatury
Literatura:
Greger, D., Simonová, J., Straková, J. (2015). Spravedlivý start. Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu na základní školu. Pedagogická fakulta UK.
Navrátilová, J. (2020). Spolu, a přece odděleně: Podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů. Pedagogická orientace, 30(3), 347-374.
Simonová, J. (2017). Charakteristiky dobré základní školy z pohledu rodičů. Pedagogická orientace, 27(1), 136-159.
Simonová, J. 2015. Postoje rodičů k volbě základní školy. Studia paedagogica, 20, 3, 69–88.
Smith-Slámová (2021). Únik ze spádových škol: obavy rodičů z „běžné školy“ při nástupu dítěte do 1. třídy. Peadgogika, 71 (3), DOI: https://doi.org/10.14712/23362189.2021.980.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK