Alternativní třída ve veřejné škole
| Název práce v češtině: | Alternativní třída ve veřejné škole |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Alternative class in a public school |
| Klíčová slova: | výběr školy, rovnost šancí, alternativní pedagogika, veřejná škola |
| Klíčová slova anglicky: | school choice, equity, alternative education, public school |
| Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
| Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 24.10.2021 |
| Datum zadání: | 25.10.2021 |
| Datum a čas obhajoby: | 04.09.2023 12:30 |
| Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2023 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2023 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
| Oponenti: | RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Diplomová práce si klade za cíl provést případové studie alternativních tříd založených ve veřejných školách. Cílem práce je zmapovat důvody vzniku třídy, podmínky jejího fungování a postoje aktérů k její existenci. Hlavními výzkumnými nástroji budou hloubkové rozhovory s řediteli, zřizovateli, učiteli vyučujícími v běžné i v alternativní třídě, s žáky a jejich rodiči. Dalšími zdroji informací budou webové stránky a dokumenty škol. Výsledky budou interpretovány v kontextu diferenciace primární školy a možných dopadů alternativních tříd ve veřejných školách na rovné šance. |
| Seznam odborné literatury |
| Literatura:
Greger, D., Simonová, J., Straková, J. (2015). Spravedlivý start. Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu na základní školu. Pedagogická fakulta UK. Navrátilová, J. (2020). Spolu, a přece odděleně: Podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů. Pedagogická orientace, 30(3), 347-374. Simonová, J. (2017). Charakteristiky dobré základní školy z pohledu rodičů. Pedagogická orientace, 27(1), 136-159. Simonová, J. 2015. Postoje rodičů k volbě základní školy. Studia paedagogica, 20, 3, 69–88. Smith-Slámová (2021). Únik ze spádových škol: obavy rodičů z „běžné školy“ při nástupu dítěte do 1. třídy. Peadgogika, 71 (3), DOI: https://doi.org/10.14712/23362189.2021.980. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem